فونیکسریمکسبهتام

لزوم ارتقای امکانات سخت افزاری و نرم افزاری پلیس راهور استان

عصر خودرو : فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت: کنترل جاده های استان تنها با استقرار چند خودرو پلیس راهور ممکن نیست و امکانات این نیرو باید به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری ارتقا یابد.

لزوم ارتقای امکانات سخت افزاری و نرم افزاری پلیس راهور استان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سردار محسن حسن خانی یکشنبه در تودیع و معارفه رییس پلیس راهور آذربایجان شرقی اظهار داشت: اگر امروز کشور ما در دنیا به عنوان یه یک قدرت مطرح است، یقینا به خاطر ایثارگری های شهدای عزیز و مجاهدت های امام بزرگوار است و هر کسی که در این کشور کار می کند، نباید این مهم را از یاد ببرد که امام راحل (ره) فرموده اند تا میتوانید و  فرصت هست کارکنید.

    وی با اشاره به دشواری های خدمت در پلیس راهور گفت: در واقع فعالیت های پلیس راهور نیروی انتظامی جنبه برون شهری دارد و  یکی از مشکل ترین ماموریت های نیروی انتظامی است و نیروهای حاضر در این مجموعه واقعا در شرایط سخت و دشواری خدمت می کنند.

    وی با اشاره به کاهش تصادفات در سال های اخیر با وجود افزایش تولید خودرو در کشور خاطر نشان شد: این موضوع نشانگر تلاش های جدی همکاران پلیس راهور در سطح کشور است که البته باید توجه داشت که بحث پلیس راهور تنها به این معنا نیست که چند خودرو پلیس در جاده ها مستقر کنیم و همین برای کنترل تصادفات و سوانح کفایت کند بلکه مولفه های مختلفی وجود دارد که همه باید در خصوص آنها احساس مسوولیت کنند.

    فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با انتقاد از بی توجهی به کیفیت ساخت خودرو در کشور به عنوان یکی از عوامل افزایش آمار تلفات سوانح رانندگی گفت: چرا وقتی هواپیمایی سقوط می کند، کمیته های تحقیق و تفحص و مجلس و همه واکنش نشان می دهند ولی در تصادفات رانندگی چنین نیست و به غیر از پلیس کس دیگری پاسخی برای وقوع این سوانح تلخ ندارد.

    وی با تاکید بر لزوم ارتقای امکانات سخت افزاری و نرم افزاری پلیس راهور برای کنترل شبانه روزی جاده ها اظهار داشت: در همین راستا باید تعداد دوربین های کنترل سرعت در سطح استان فزایش یابد البته امسال افزایش  45 درصدی اعمال قانون در حوزه پلیس راه را شاهد بودیم که این امر به تنهایی کافی نیست.

    حسن خانی ادامه داد: آذربایجان شرقی تنها استانی در سطح کشور است که اقدام به ایجاد قرارگاه کرده اما نباید از این اقدامات انتظار معجزه داشت بلکه باید موضوع تصادفات و سوانح رانندگی را به عنوان یک پروژه ویژه نگاه کرد چرا که هر ساله چند هزار نفر جان خود را در چنین حوادثی از دست می دهند و سهم سازمان ها نیز باید مشخص شود تا زمانیکه سهم هر سازمان و ارگان قابل اندازه گیری نباشد به صورت نتیجه لازم را نخواهیم گرفت

    فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی عامل انسانی را در کنار خودرو و راه های غیر استاندارد از مهمترین عوامل بروز سوانح رانندگی عنوان و تصریح کرد: متاسفانه مردم قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند و آمار 21 درصدی تصادفات بدلیل انحراف به چپ، 25 در صدی تصادفات به خاطر سرعت غیر مجاز و 20 در صدی بدلیل عم توجه به جلو بخوبی نشان دهنده تاثیر این عوامل در افزایش آمار تلفات سوانح و حوادث رانندگی است.

    گفتنی است در این مراسم سرهنگ حسن فرجی رئیس پلیس راه های آذربایجان شرقی بازنشسته و سرهنگ جواد ناموران به عنوان رئیس جدید این مجموعه معرفی شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو