فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۱۵۳»

برای دومین هفته پیاپی، هوای تهران سالم بود، چرا؟

عصر خودرو : تهران در هفته گذشته (۱۰ تا ۱۶ مرداد) برای دومین هفته متوالی مردادماه، از نظر شاخص کیفیت هوا شرایط سالمی داشته است.

برای دومین هفته پیاپی، هوای تهران سالم بود، چرا؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، مریم نادری، مدیر واحد پایش و پیش بینی این شرکت گفت: بررسی میانگین تغییرات ساعتی غلظت ذرات معلق کمتر از 10 و 2.5 میکرون ( PM10 و PM2.5 ) اندازه گیری شده در ایستگاه های سنجش آلودگی هوای تهران و پارامترهای هواشناسی هفته گذشته (10 تا 16 مرداد 1394) نشان می دهد اگرچه طی هفته گذشته تهران در برخی ساعات بادهای نسبتاً شدید (با سرعت 5 متر بر ثانیه و بیشتر) را نیز تجربه کرده است اما شرایط سالمی از نظر شاخص کیفیت هوا پشت سر گذاشته است.

    به گفته او بررسی پارامترهای هواشناسی (سمت و سرعت باد، رطوبت نسبی، دما) و تغییرات ساعتی غلظت ذرات معلق کمتر از 10 و 2.5 میکرون (PM10 و PM2.5 ) در هفته گذشته نشان دهنده وجود ارتباط معنی داری بین تغییر غلظت آلاینده ها در سطح شهر تهران و پارامترهای هواشناسی است. همانگونه که در نمودار مربوط به هفته گذشته مشاهده می شود، تغییرات ساعتی دما تغییر در سرعت باد و رطوبت نسبی را به همراه داشته است و به دنبال آن غلظت آلاینده ها تحت تأثیر قرار گرفته است.

    بر اساس گزارش واحد پایش و پیش بینی، گرچه هفته گذشته تهران شرایط سالمی از نظر شاخص کیفیت هوا پشت سر گذاشته است، اما غلظت آلاینده ها تحت تأثیر سرعت باد متغیر بوده است. همانطور که گلبادها نشان می‌دهد باد تقریبا از تمام جهات وزیده و سرعتی متغیر بین 0 تا 7 متر بر ثانیه را ثبت کرده است. در بیشتر اوقات جهت باد بین جنوب غربی تا جنوب‌شرقی و سرعتش بین 2 تا 5 متر بر ثانیه متغیر بوده و شرایط مساعدی برای کاهش تراکم غلظت آلاینده ها و بهبود کیفیت هوا فراهم کرده است. در ساعات قبل از ظهر که دما روند کاهشی داشته است باعث کاهش سرعت باد به حدود صفر تا 2 متر بر ثانیه شده، که تراکم غلظت آلاینده ها را به همراه داشته است. اما بعد از ظهرها افزایش دما منجر به ناپایداری هوا ، افزایش سرعت باد و پخش و پراکنش آلاینده ها شده است.

    اطلاعات غلظت آلاینده ها بر اساس داده ایستگاه های شرکت کنترل کیفیت هوا و اطلاعات هواشناسی اندازه گیری شده در ایستگاه مهرآباد از پایگاه اطلاعات دانشگاه وایومینگ تهیه شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو