فونیکسریمکسبهتام

جانشین فرماندهی پلیس راه کشور:

شیب کاهش تلفات رانندگی آذربایجان‌شرقی پایین‌تر از متوسط کشوری است

عصر خودرو : جانشین فرماندهی پلیس راه کشور گفت: طی یک دهه شیب کاهش تلفات رانندگی آذربایجان‌شرقی برابر با متوسط کشور بوده اما در سال‌های ۹۲ و ۹۳، این شاخص در استان ۸ درصد پایین‌تر از متوسط کشور بوده است.

شیب کاهش تلفات رانندگی آذربایجان‌شرقی پایین‌تر از متوسط کشوری است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سرهنگ صمد اسفندیاری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان پیشین و جدید پلیس راه آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: شیب کاهش تلفات رانندگی آذربایجان شرقی در سه ماهه اول سال 94 روند مطلوب و قابل قبولی داشته و حتی شتاب بیشتری از کل کشور گرفته است.

    وی افزود: در آمار کشوری استان هایی مانند قزوین، زنجان و قم که استان‌های پربرخوردار از نظر شبکه آزادراهی محسوب می‌شوند در کاهش آمار تلفات شیب و شتاب تندتری نسبت به سایر استان‌های کشور دارند.

    اسفندیاری تصریح کرد: در سال 91 که مقارن با اجرای قانون جدید برخورد با تخلفات رانندگی و افزایش جریمه ها بود، میزان تخلفات نیز به میزان چشمگیری کاهش یافت اما به نظر می‌رسد در سال‌های بعد بازدارندگی اعمال قانون افزایش جریمه ها اثر خود را از دست داده است.

    جانشین فرماندهی پلیس راه کشور میزان متوسط تصادفات وسائط نقلیه سنگین در کشور و استان آذربایجان‌شرقی را به ترتیب 11 و 7 درصد خواند و ادامه داد: این در حالی است که متوسط  ترانزیت کالا و وسائط نقلیه سنگین در آذربایجان‌شرقی نسبت به متوسط کشوری بیشتر است.

    این مسئول یادآور شد: 16 درصد تصادفات در آذربایجان‌شرقی و 17 درصد تصادفات کشور به دلیل انحراف به چپ رانندگان، 26 درصد تصادفات استان و 21 درصد تصادفات کشور به دلیل سرعت غیر‌مجاز و 4 درصد تصادفات استان و 5 درصد تصادفات کشور به دلیل خستگی رانندگان اتفاق می افتد.

    وی گفت: 60 درصد تصادفات استان و 62 درصد تصادفات کشور در جاده‌های اصلی، 18 درصد تصادفات استان و 27 درصد تصادفات کشور در جاده‌های فرعی و 22 درصد تصادفات استان و 11 درصد تصادفات کشور در راه‌های روستایی رخ داده است.

    در این مراسم از زحمات 30 ساله سرهنگ حسن فرجی تقدیر و سرهنگ جواد نامواران به عنوان پلیس راه جدید استان معرفی شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط