فونیکسریمکسبهتام

در دو ماه گذشته صورت گرفت

۵۵ مورد نقل و انتقال تاکسی در سازمان تاکسیرانی به ثبت رسید

عصر خودرو: سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: ۵۵ مورد نقل و انتقال تاکسی در دو ماه گذشته در این سازمان به ثبت رسیده است.

۵۵ مورد نقل و انتقال تاکسی در سازمان تاکسیرانی به ثبت رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، عبدالعلی دربندی‌زاده اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های تعاونی تاکسیرانی، خرید و فروش تاکسی‌ها است.

    وی اضافه کرد: برای مبادله تاکسی فروشنده باید از واحدهای صدور پروانه، بازرسی، امور شرکت‌ها و صندوق سازمان تسویه حساب‌های مورد نیاز را انجام دهد تا هنگام سند زدن با مشکلی روبه‌رو نشود.

    سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین بیان کرد: خریدار تاکسی نیز باید فیش‌های مربوط به نقل و انتقال بابت صدور پروانه بهره‌برداری، صدور دفترچه و پذیرش پرونده از واحدهای مربوطه دریافت کرده و نسبت به پرداخت مبالغ آن اقدام کند.

    دربندی‌زاده با بیان اینکه رانندگان متقاضی خرید تاکسی باید از شرایط خاصی برخوردار باشند، خاطرنشان کرد: فردی که اقدام به خرید تاکسی می‌کند باید از شرایط خاصی از قبیل دارا بودن گواهینامه معتبر پایه 2، سن 23 سال تمام، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، متاهل بودن و برخی دیگر از شرایط عمومی برخوردار باشد.

    وی با اشاره به تعداد نقل و انتقالات صورت گرفته در دو ماه گذشته تصریح کرد: در خرداد و تیر ماه سال جاری 55 مورد نقل و انتقال تاکسی در سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین صورت گرفته است.

    سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین یادآور شد: برای تعویض پلاک و سند زدن قطعی تاکسی نیز نامه تعویض پلاک و سند قطعی توسط سازمان تاکسیرانی قزوین صادر می‌شود.

    دربندی‌زاده ادامه داد: با توجه به تجربه تلخ حاصل از واگذاری جایگاه‌ها به بخش خصوصی در سال‌های قبل، مقرر شد تا از تجارب موفق واگذاری در سطح کشور استفاده کنیم، بنابراین بازدید از جایگاه‌‌‌‌‌‌های CNG شهرهای اردبیل و مراغه با توجه به موفقیت چند ساله در این زمینه توانست تأثیرات مثبتی در تحلیل اطلاعات و آمار و همچنین تشخیص نقاط قوت و ضعف مبحث واگذاری در اختیار ما قرار دهد.

    وی اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از دستور کارهای سال جاری این سازمان بررسی دقیق شرایط واگذاری جایگاه های سی‌.ان‌.جی است، بنابراین بازدیدهای برون شهری برای استفاده از تجربیات سایر شهرها لازم و ضروری است.

    سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین عنوان کرد: در این راستا پس از بررسی‌های انجام شده با توجه به تعداد جایگاه‌های موجود در شهرهای اردبیل و مراغه و سابقه واگذاری چند ساله آنها بر آن شدیم تا با بازدید از این شهرها از تجربیات آنان در واگذاری جایگاه‌ها بهره‌مند شویم.

    دربندی‌زاده تصریح کرد: پس از بازدیدها ضمن تعیین چند شاخص ارزیابی مناسب از جمله قیمت تمام شده هر مترمکعب گاز و همچنین سرانه هزینه‌های عمومی برای هر مترمکعب، توانستیم سازمان تاکسیرانی قزوین را با سازمان تاکسیرانی شهرهای اردبیل و مراغه از نظر جایگاه‌های CNG مقایسه کنیم، که نتایج حاصل متعاقباً در تصمیم‌گیری‌های سازمان اثرگذار است.

    وی خاطرنشان کرد: شهرهای اردبیل و مراغه سابقه بیشتری در واگذاری جایگاه‌های CNG به بخش خصوصی دارند و نتایج حاصل از تحقیق و تحلیل اطلاعات نیز به این موضوع اذعان دارد که آنها توانسته‌اند خود را از تصدی‌گری دور کرده و به وظایف اصلی و سازمانی خود که نظارت عالیه است، بپردازند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو