فونیکسریمکسبهتام

نعمت‌زاده :

برای ساخت خودروهای جدید با پژو همکاری می‌کنیم

عصر خودرو : وزیر صنعت معدن و تجارت در مشهد گفت: با پژو و چند شرکت دیگر راجع‌ به همکاری‌ در ساخت خودرو مذاکره‌ کرده‌ایم و هدف سرمایه‌گذاری مشترک و تولید محصول جدید با هدف صادرات است.

برای ساخت خودروهای جدید با پژو همکاری می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، محمدرضا نعمت‌زاده شنبه‌شب در جمع اعضای اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور که در مشهد گرد هم آمده بودند، حضور یافت و به نقش بخش خصوصی در توسعه اقتصادی کشور اشاره کرد.

    نعمت‌زاده در جمع خبرنگاران از برنامه جدی دولت برای حمایت از صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: تشکیل کار گروه‌های تسهیل تولید رقابت‌پذیر در اتاق‌های استان‌ها زیر نظر استانداران در دولت به تصویب رسیده است و وسیله‌ای خواهد بود، تا بخش عمده‌ای از مشکلات واحدها برطرف شود.

    وی ادامه داد: البته مشکلات باقی‌مانده از گذشته زیاد است، اما شاهد ارتقا و افزایش تولید هستیم و از طرف دیگر رکود در برخی زمینه‌‌ها همچنان وجود دارد.

    نعمت‌زاده در مورد بومی کردن صنعتی برخی صنایع گفت: بومی کردن صنعت به این معنا نیست که از دنیا ببریم، چرا که فناوری و تکنولوژی زاییده علم است و صنعت زاییده فناوری که مرز نمی‌شناسد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد تعامل با شرکت‌های خارجی در زمینه تولید و سرمایه‌گذاری مشترک نیز گفت: جایی که نیاز به انتقال تکنولوژی ضرورت داشته باشد، این کار را انجام می‌دهیم.

    وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه اخیراً شما مذاکراتی را با شرکت خودروساز فرانسوی (پژو) داشته‌اید و بالاخره نتیجه این مذاکرات به کجا رسید، گفت: هم با این شرکت و هم چند شرکت دیگر راجع‌به ساخت خودرو مذاکره می‌کنیم و هدف ما سرمایه‌گذاری مشترک و تولید محصولات جدید با هدف صادراتی است، البته شرکت‌های خودروساز خارجی مرتباً برای همکاری مشترک مراجعه می‌کنند و یک هیأت ژاپنی در همین راستا به همراه وزیرشان وارد کشور می‌شوند.

    نعمت‌زاده تصریح کرد: آنچه مهم است اینکه ما سیاست‌هایمان را برای هیأت‌های خارجی مطرح می‌کنیم و هدف‌مان برقراری ارتباط بین شرکت‌های خصوصی، داخلی با طرف خارجی است، البته زمان لازم است تا مسائل تحریم از بین برود.

    نعمت‌زاده همچنین در پاسخ به اینکه علی‌رغم وجود معادن سنگ گران قیمت در کشور، چرا واردات سنگ وجود دارد، نیز با رد این موضوع تصریح کرد: در حوزه سنگ آهن غنی هستیم که نه تنها وارد کننده نیستیم، بلکه صادرات هم در این حوزه داریم و اکنون نیز واحدهای مکمل کنسانتره و گندله‌سازی و صنایع فولاد را مستقر می‌کنیم که طرح‌ها فعال شده و امیدواریم به تدریج راه‌اندازی شود تا حدی که به جای صادرات سنگ آهن محصولات فرآوری شده آن را در داخل مصرف کنیم.

    وی همچنین در مورد استفاده از ظرفیت بنگاه‌های کوچک و متوسطه به ویژه در استان‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی خاطرنشان کرد: اخیراً در ملاقاتی که با وزیر توسعه اقتصاد ایتالیا داشتیم، بخشی از آن مربوط به همکاری‌ واحدهای کوچک و متوسط بود و تجربه‌های خوبی در این زمینه داریم تا از طریق خوشه‌های صنایع کوچک و متوسط بتوانیم شرکت‌های ایرانی را در زمینه‌های مختلف برای همکاری مشترک با طرف خارجی بررسی کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو