فونیکسریمکسبهتام

برنامه متفاوت خودروساز آلمانی برای بررسی چراغ راهنمایی

عصر خودرو : محصول جدید خودروساز آلمانی یک خودرو منحصر به فرد و جدید نیست اما اپلیکیشن متفاوتی است که می تواند قابلیت های جدیدی را در اختیار مشتریان این کمپانی قرار دهد.

برنامه متفاوت خودروساز آلمانی برای بررسی چراغ راهنمایی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، کمپانی BMW از برنامه جدید و متفاوی برای چراغ های راهنمایی و رانندگی خبر داده که می تواند امکانات متفاوتی را در اختیار مشتریانش قرار دهد. این برنامه به معنای مختل شدن فعالیت چراغ های راهنمایی و رانندگی نیست بلکه رانندگان خودروهای BMW با استفاده از این اپلیکیشن می توانند زمان باقی مانده به تغییر چراغ را تخمین بزنند.

    این اپلیکیشن حاصل همکاری کمپانی BMW و شرکت Connected Signals است. این اپلیکیشن EnLighten نام داشته و با استفاده از اینترنت با چراغ های راهنمایی شهر ارتباط برقرار کرده و از بازه زمانی چراغ های راهنمایی اطلاع پیدا می کند سپس با استفاده از GPS تلفن همراه، خیابان های مورد نظر راننده های خودروهای کمپانی  BMW را شناسایی کرده و آخرین وضعیت چراغ راهنمایی را بررسی می کند.

    این اپلیکیشن به تخمین زمان باقی مانده تا تغییر چراغ می پردازد که می تواند سهم به سزایی در ترافیک شهرها داشته باشد. این اپلیکیشن پس از نصب با اسمارت فون یا تبلت ها ارتباط برقرار کرده و می تواند اطلاعاتی مانند رنگ فعلی چراغ یا شمارش معکوس برای تغییر رنگ چراغ راهنما را به نمایش بگذارد.

    راننده ها با استفاده از این اپلیکیشن قادر به محاسبه زمان ایستادن در پشت چراغ قرمز بوده و می توانند در زمانی که چراغ قرمز است، ایمیل های خود را چک کرده یا نوشیدنی مصرف کنند. این اپلیکیشن تغییر چراغ ها را 5 ثانیه قبل و با آلارم هشدار به کاربرانش اعلام می کند تا نه تنها احتیاط لازم را داشته باشند بلکه از سرعت خود کاسته و برای ایستادن در پشت چراغ قرمز آماده شوند.

    اطلاعات این اپلیکیشن می تواند روی صفحه نمایش کنسولی تمام اتومبیل های BMW نمایش داده شود. این اپلیکیشن از قابلیت های دیگری نیز برخوردار است که قابل توجه هستند. برای مثال، زمانی که راننده راهنمای سمت چپ را میزند، این برنامه به بررسی خیابانی می پردازد که راننده قصد وارد شدن به آن را دارد و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار راننده قرار می دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط