فونیکسریمکسبهتام

ایجاد شرکت صادراتی در حوزه طراحی و تامین قطعه

عصر خودرو : مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از ایجاد شرکت صادراتی در حوزه مهندسی، طراحی و تامین قطعه خبر داد و گفت: با راه اندازی این شرکت زمینه همکاری قطعه سازان داخلی با برندهای مطرح جهانی فراهم می آید و این امر علاوه بر تاثیر مستقیم بر افزایش کیفیت تولیدات، توان شرکت های ما را نیز افزایش می دهد.

ایجاد شرکت صادراتی در حوزه طراحی و تامین قطعه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایکوپرس، مهندس هاشم یکه زارع در دیدار از شرکت اورند پلاستیک با بیان این که شرکت جدید می تواند از راه های مختلف در این عرصه فعالیت کند، اظهار کرد: با توجه به توافق هسته ای و ایجاد فضای مثبت بین المللی، این شرکت در وهله نخست می تواند قطعات مورد نیاز برای محصولات صادراتی را تامین کند. در شیوه دیگر نیز قطعات طراحی و تولید شده می توانند وارد بازارهای صادراتی شوند.

    وی افزود: یکی از مواردی که در فصل جدید از همکاری های بین المللی گروه صنعتی ایران خودرو با شرکت های خارجی دنبال می شود، به دست آوردن سهمی قابل قبول از بازار خودرو و قطعه منطقه است.

    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: هدف گذاری برای خودرو ساز شدن به معنی واقعی از دو سال گذشته  آغاز شده و 80درصد از تحقق این هدف مهم به دوش قطعه سازان است و شرکت ساپکو باید آن را اجرایی کند.

    مهندس یکه زارع افزود: شرکت ساپکو در برهه ای از فعالیت خود تنها به تامین کننده قطعه تبدیل شد؛ اما وقت آن رسیده که بحث مهندسی و تحقیق و توسعه را در اولویت کاری خود قرار دهد. از این رو راه اندازی شرکت جدید نیز تا اندازه زیادی می تواند به تحقق این امر مهم کمک کند.

    ارتقای کیفیت صنعت قطعه

    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به ضرورت ارتقای صنعت قطعه گفت: شرایط فعلی و آینده صنعت خودرو ایجاب می کند که قطعه سازانی توانمند، سکان کار را به دست گرفته و با تکیه بر تولید کیفی پیش ببرند.

    وی اظهار کرد: متاسفانه در یک برهه زمانی، فشارهای خارجی و سوء مدیریت باعث شد تا خودروسازان از مقوله کیفیت غافل شوند که نتیجه آن را در گلایه های امروز مشتریان می بینیم.

    مهندس یکه زارع افزود: امروزه شاهد هجمه زیادی نسبت به خودروسازان هستیم که باوجود غیرمنصفانه بودن بخشی از آن ها، باید قبول کنیم که برخی انتقادها نیز وارد است، زیرا مدیران این صنعت پیش تر اجازه دادند تا فضای کاری آن ها سیاسی شود و امروز نتیجه آن را شاهد هستیم.

    مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که رویکردی که در حوزه تامین قطعات خودروسازی وجود دارد، با آن چه در شرکت های موفق و پیشرفته دنیا دنبال می شود، متفاوت است، اظهار کرد: در گروه صنعتی ایران خودرو تاکید و توان خود را روی افزایش کیفیت محصولات گذاشته و از دو حوزه معاونت کیفیت و ساپکو خواسته ایم حتی اگر تیراژ تولید کاهش یابد از مقوله کیفیت غافل نشوند.

    یکه زارع ادامه داد: باید اجازه بدهیم که قطعه سازان در حیطه کاری خود توسعه و ارتقا پیدا کنند و با تولید و تامین قطعات کیفی، بر کیفیت محصولات نهایی تاثیر بگذارند.

    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: خودروسازان و قطعه سازان مسافران یک کشتی هستند و صنعتگران عرصه تولید خودرو و قطعه باید با هم افزایی مناسب برای توسعه این صنعت گام بردارند.

    مدیرعامل شرکت اورند پلاستیک نیز در این دیدار اظهار کرد: مهندس یکه زارع همراهی خودروسازان و قطعه سازان را به نشستن در یک کشتی تشبیه کردند و من می خواهم بگویم قطب نمای این کشتی باید تولید با کیفیت باشد.

    حمیدرضا صمدی ادامه داد: بی شک کیفیت باید سرلوحه کارها و برنامه های ما باشد و لازم است خودروسازان و قطعه سازان خود را برای حضور در عرصه های جهانی و بازار رقابتی بین المللی آماده کنند.

    وی به فضای جدید پیش آمده برای صنعتگران کشور در دوران پساتحریم نیز اشاره کرد و افزود: این فضای ایجاد شده زمینه حضور صنعتگران در عرصه بین المللی را فراهم می آورد اما در این عرصه، سخت افزارها مشابه هستند و منابع انسانی نیز مهیاست اما آن چه می تواند برتری را ایجاد کند، مهندسی و کیفیت است.

    گفتنی است، مهندس یکه زارع به همراه تعدادی از مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو از بخش های مختلف شرکت اورند پلاستیک دیدن کردند و از نزدیک با فعالیت ها و اقدامات این شرکت آشنا شدند

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو