فونیکسریمکسبهتام

نباید در شرایط رکود، قیمت خودرو را افزایش داد

عصر خودرو: رئیس شورای رقابت درباره تقاضای خودروسازان برای افزایش قیمت گفت : در شرایط رکود نباید قیمت ها را افزایش داد.

نباید در شرایط رکود، قیمت خودرو را افزایش داد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از خبرگزاری صدا وسیما ، رضا شیوا در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما  افزود: همه صنایع کشور در رکود و مجبورند محصولات خود را زیر قیمت بفروشند .

    وی در پاسخ به سخنان رئیس انجمن خودروسازان  مبنی بر تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار گفت : در حالیکه اکنون دلال بازی برداشته شده است شما می خواهید دوباره این پدیده را راه بیاندازید .

    شیوا گفت : باید از هر نظر برای تولید برنامه ریزی کرد و شورای رقابت برای تعین  قیمت ها کار علمی و براساس دستورالعمل کار می کند .

    وی گفت : اینکه بازار خودرو با رکود روبروست به دلیل سیاست انقباضی دولت برای  مهار تورم و کاهش قدرت خرید مردم است .

    احمد نعمت بخش رئیس انجمن خودروسازان نیز در این برنامه گفت : دلیل  درخواست  خودروسازان  برای افزایش قیمت محصولات خود افزایش هزینه ها در مقایسه با سال گذشته است .

    وی افزود : سال گذشته خودروسازان ارز مبادله ای 2540 تومان  دریافت می کردند وامسال ارز 2960 تومان  می گیرند که 16 درصد افزایش یافته است .

    نعمت بخش گفت : تعرفه فولاد نیز از 4 و 6 درصد به 10 و 15 درصد افزایش یافته است .

    وی افزود : دستمزدها نیز 17 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است .

    نعمت بخش گفت : شورای رقابت سال گذشته مجوز افزایش 3 درصدی قیمت ها را به خودروسازان داد اما امسال اجازه افزایش قیمت ها را نداده است .

    رئیس انجمن خودروسازان  افزود : خودروسازان  داخلی اکنون زیان می دهند اما در تلاشند تسهیلاتی را  برای خریداران فراهم کنند .

    نعمت بخش وضع بازار را به دلیل آثار روانی عملکرد صدا وسیما و رسانه ها در جهت ایجاد توقعات بیجا از دولت آقای روحانی دانست .

    وی گفت : قرار نیست بزودی خودروسازان  اروپایی و آمریکایی در کشور خط تولید راه اندازی  کنند واگر این اتفاق بیافتد دست کم عرضه آن خودرو در بازار دو سال زمان می برد .

    دبیر انجمن خودروسازان افزود : نباید برای خودروسازان قیمت تعیین کرد  و قیمت گذاری محصولات این شرکت ها را باید به حاشیه بازار سپرد.

    علی ارسلان منصوری رئیس اتحادیه نمایشگاههای خودرو نیز در این برنامه گفت : تا زمانی که کیفیت  خودروهای داخلی اینگونه باشد استقبالی از این تولیدات  نمی شود .

    وی افزود : اکنون خودروهای وارداتی با قیمت مناسب تر از گذشته عرضه می شود و با این روند فروش محصولات داخلی با مشکل بیشتری  روبرو خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط