فونیکسریمکسبهتام

گرفتن گواهینامه موتور سخت‌تر می‌شود؟

ایمنی خودروهای شخصی باید دو سطح ارتقاء یابد

عصر خودرو: هرچند روند کاهشی آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای در ایران از ۱۰ سال پیش آغاز شده و در طول تمام سال‌های گذشته ادامه پیدا کرده است، اما ناکافی بودن این روند در قیاس با استاندارد‌های جهانی وزیر راه و شهرسازی را بر سخت‌تر کردن شرایط برای متخلفان رانندگی مصمم کرده است.

ایمنی خودروهای شخصی باید دو سطح ارتقاء یابد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، در طول جلسات گذشته کمیسیون ایمنی راه‌ها بارها صحبت از افزایش توان نظارتی وزارت راه و شهرسازی با استفاده از دوربین‌های نظارتی در تمام جاده‌های کشور و افزایش جریمه‌های رانندگی برای جاده‌های بین‌شهری مطرح شده و به منظور بررسی‌های بیشتر و دقیق‌تر در دستور کار قرار گرفته است.

    در آخرین نشست این کمیسیون وزیر راه و شهرسازی صحبت از لزوم افزایش کیفیت ایمنی خودروهای سواری کرده و اعلام کرده است باید بر این موضوع در برنامه ششم توسعه توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

    برمبنای صحبت‌های آخوندی هرچند در طولا سال‌های گذشته بارها بر لزوم افزایش ایمنی خودروها تاکید شده و در این زمینه اقدامات مناسبی صورت گرفته است، اما هنوز باید در این حوزه کارهای مثبتی در جریان بیفتد و حداقل سطح ایمنی خودروهای سواری دو درجه ارتقاء پیدا کند.

    در کنار این موضوع اما نکته‌ی دیگری که وزیر راه و شهرسازی بر آن تاکید کرده بحث لزوم کاهش نقش راکبان موتورسیکلت در تصادفات جاده‌ای است بر مبنای گزارش ارائه شده درجلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها 23 درصد از تصادفات رانندگی در حالی اتفاق افتاده که در آن موتورسیکلت‌ها حضور داشتند.

    از این‌رو وزیر راه و شهرسازی دوباره صحبت از افزایش سخت‌گیری‌ها در ارائه‌ی گواهینامه موتور را پیش کشیده و اعلام کرد: باید در کنار فرآیند‌های فعلی مسائل دیگری نیز در نظر گرفته شود تا استاندارد‌های رانندگی در این بخش بالا رود.

    هرچند آخوندی درباره‌ی نحوه اعمال این نظریات جدید و حتی چگونگی بررسی آن جزییاتی ارائه نکرده اما به نظر می‌رسد با توجه به پیگیری‌های بسیار زیاد کمیسیون ایمنی راه‌ها بر لزوم کاهش خطرآفرینی راکبان موتورسیکلت در این عرصه احتمال تغییر در استاندارد‌های دریافت گواهینامه موتور وجود دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو