فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل IT سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران مطرح کرد

راه‌اندازی سیستم جامع آنلاین گزارش‌دهی در اتوبوسرانی تهران

عصر خودرو: مدیرکل IT سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران گفت: به منظور خدمات‌رسانی مطلوب‌تر، سیستم جامع آنلاین گزارش‌گیری در اتوبوسرانی ارائه شده است.

راه‌اندازی سیستم جامع آنلاین گزارش‌دهی در اتوبوسرانی تهران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، رضا وثوقی در کارگروه تخصصی مدیران سازمان‌های اتوبوسرانی همایش معاونین حمل و نقل و ترافیک شهرداری کلانشهرهای کشور که به میزبانی شهرداری قم برگزار شد، گفت: در شهرداری تهران نرم‌افزاری را برای اتوبوس‌ها طراحی کرده‌ایم که طبق آن مباحث دنبال شده و زمان حرکت، توقف و رسیدن به ایستگاه و... مشخص می‌شود.

    وی افزود: این تایم و جدول موجب می‌شود که مردم در هر ایستگاه زمان دقیق حرکت را متوجه شده و بتوانند از طریق آن برنامه‌ریزی کنند.

    وثوقی تاکید کرد: این سیستم جی پی اس برای ما برنامه‌ریزی نمی‌کند، بلکه برای ما مباحث را مشخص کرده تا بتوانیم برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

    مدیرکل IT سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران تصریح کرد: از سوی دیگر این سیستم به ما نشان می‌دهد که اگر اتوبوسی در طول مسیر تخلف سرعت داشته باشد، به ما نشان داده و می‌توانیم تخلفات را کاهش دهیم.

    وی گفت: در یک برنامه‌ریزی مشخص حتی اگر راننده اتوبوسی تخلف داشته باشد، برای او پیامک رفته و هشدار داده می‌شود.

    وثوقی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته، ساخت یک اپلیکیشن موبایلی برای ایستگاه‌های اتوبوس بوده که هر شهروندی کد ایستگاه اتوبوس را در این اپلیکیشن وارد کند، می‌تواند زمان حضور اتوبوس را در آن ایستگاه متوجه شود.

    اعتبار 300 میلیاردی برای هوشمندسازی ناوگان درون شهری

    امیر جعفرپور مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌های وزارت کشور نیز در این جلسه گفت: یکی از مسائل مصوبه هیئت وزیران در خصوص فعالیت خودروهای دیزلی بهره‌گیری از وسائل خاص به منظور جلوگیری از آلودگی هواست که در این راستا برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته است.

    وی گفت: حدود 700 هزار ناوگان عمومی دیزلی داریم که در دو بخش درون شهری و برون شهری فعالیت می‌کنند و در تلاش هستیم که فعالیت‌های آنها را هوشمند کنیم.

    مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌های وزارت کشور گفت: ما برای هوشمندسازی ناوگان درون شهری به 300 میلیارد تومان منابع مالی نیاز داریم و از سوی دیگر در هر استان می‌دانیم چه تعداد اتوبوس وجود دارد که می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم.

    جعفرپور در ادامه گفت: شهرداری‌های کشور موظف هستند نسبت به انعقاد قرارداد در راستای هوشمندسازی و پایش و همچنین خرید اتوبوس اقدام کنند.

    وی گفت: اتوبوس‌های گازسوز یکی از خودروهای مناسب برای شهر است و این نوع اتوبوس‌های گازسوز با اتوبوس‌های نسل گذشته متفاوت بوده و می‌توانند انتظارات را برآورده کنند.

    مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌های وزارت کشور بیان کرد: به منظور خدمات‌رسانی مطلوب‌تر ضوابط جدید در عناوین سازمان‌های شهرداری‌ها در نظر گرفته شده که بتوانند از طریق آن فعالیت‌های خود را گسترش دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو