فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راه و شهرسازی قم خبر داد:

وجود ۵۰ نقطه حادثه‌خیر در راه‌های روستایی قم

عصر خودرو : مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از وجود ۵۰ نقطه حادثه‌خیز در راه‌های روستایی قم خبر داد که رفع هر کدام نیاز به دو میلیارد تومان اعتبار دارد.

وجود ۵۰ نقطه حادثه‌خیر در راه‌های روستایی قم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محسن بهشتی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری در اداره‌کل راه و شهرسازی با اشاره به فرارسیدن روز خبرنگار اظهار داشت: امروز عصر ارتباطات است و لازمه یک جامعه وجود ارتباط میان مردم و مسئولان است که در چنین فضایی رسانه‌ها و خبرنگاران بیشتر مورد توجه هستند.

    وی ادامه داد: در فضای مطبوعاتی نیاز به یک عملکرد سالم و صادقانه داریم که نقد منصفانه صورت بگیرد و مردم در رسانه‌ها دیده شوند تا نقش ارتباطی سازنده میان مردم و مسئولان به خوبی ایفا شود.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به پیشرفت‌های مطبوعات قم در دو دهه اخیر ابراز داشت: البته به این نباید قانع شد و باید در مسیر پیشرفت در این حوزه حرکت کرد.

    وی در ادامه در پاسخ به سئوالی درباره مشکل ایمنی در جاده‌های روستایی بخش کهک و تلفاتی که این مسیر دارد اظهار داشت: در زمینه بهسازی مسیر کهک دو رویکرد کوتاه مدت و بلند مدت داریم.

    بهشتی عنوان داشت: رویکرد کوتاه مدت تعریض جاده از کاشان به سمت کهک است و رویکرد بلند مدت این است که جاده پردیسان به ورجان را چهار خطه کنیم که دنبال مطالعات این مسئله هستیم و به دوستان منابع طبیعی سپرده‌ایم که برای واگذاری زمین‌ها این موضوع را در نظر بگیرند.

    وی گفت: ارتقای کیفیت مسیر پردیسان اگر محسوس‌تر باشد، بار ترافیکی بیشتر به آنجا کشیده می‌شود که موجب می‌شود با گلوگاه ترافیکی در پردیسان روبه‌رو شویم.

    تقاطع غیر همسطح پردیسان احداث می‌شود

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: از طرفی تقاطع غیر همسطح پردیسان در دستور کار قرار گرفته است و پلی که روبه‌روی راه‌ آهن هست باید اصلاح شود تا مشکل ترافیکی در پردیسان به وجود نیاید.

    وی ادامه داد: از سوی شورای ترافیک استان به پلیس راه این اجازه داده شده که در ایام خاصی این مسیر یک طرفه شود تا ترافیک توزیع شده و مشکل تا حدی حل شود.

    بهشتی با اشاره به اینکه مردم هم باید در رفت و آمد در این مسیر مراعات مسائل ایمنی را داشته باشند، گفت: آمار نشان می‌دهد تلفات این چهار ماه اخیر بیشتر از افراد غیر بومی بخش کهک هستند چرا که افراد بومی با نقاط حادثه‌خیز آشنا هستند اما افراد غیر بومی متناسب با مشخصات راه روستایی در این مسیر رانندگی نمی‌کنند که این ملاحظات باید صورت بگیرد.

    وی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه راه‌های روستایی قم وجود دارد، افزود: قم محور مواصلاتی 17 استان کشور است و ما مجبوریم به جاده‌هایی که نقش ملی دارند بیشتر توجه کنیم که این موجب شده در جاده‌های استانی و بین بخش‌ها مشکل داشته باشیم.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اضافه کرد: تصمیم گرفته‌ایم که دیگر منابع استانی را در پروژه‌های ملی صرف نکنیم و آنها را به راه‌های استانی اختصاص دهیم.

    وی با اشاره به اینکه میانگین آسفالت بودن راه‌های روستایی در کشور 61 درصد و قم 98 درصد است، اظهار داشت: در راه‌های روستایی 50 نقطه حادثه‌خیر داریم که هر کدام برای رفع شدن به 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

    بهشتی با اشاره به اینکه محور قم نیزار و قم جعفریه از جمله مطالبات قمی‌ها از دولت است ابراز کرد: در بخش قم جعفریه کار را شروع کردیم و 11 کیلومتر را زیر بار ترافیک بردیم.

    وی گفت: یک سری منابع امسال برای این کار تعریف شده که یکی ماده 180 قانون بودجه از محل ستاد اجرایی حضرت امام، بنیاد برکت و سفر رهبری است که در اختیار نمایندگان است و تلاش می‌کنیم با استفاده از این منابع 14 کیلومتر دیگر را انجام دهیم.

    احداث 7 کیلومتر جاده قم نیزار

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: در زمینه جاده قم نیزار هم درصدد احداث 14 کیلومتر هستیم که 7 کیلومتر هم هفته گذشته زیر بار ترافیک رفت و باقیمانده را هم در حال انجام هستیم.

    وی ادامه داد: دنبال این هستیم که جاده اصفهان و جاده اراک را به اتوبان اختصاص دهیم تا بتوانیم یکی را به خودروهای سبک و دیگری به خودروهای سنگین اختصاص دهیم تا حادثه‌خیزی کم شود.

    وی همچنین با اشاره به وضعیت مسکن مهر گفت: تعهد قم 46 هزار واحد بود که 38 هزار واحد را تحویل داده‌ایم.

    بهشتی عنوان داشت: درصدد هستیم که در هفته دولت 4 هزار واحد را تحویل دهیم و 4 هزار واحد دیگر می‌ماند که برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا دهه فجر تمام شود و دولت هم برنامه‌ریزی کرده تا سال 94 سال آخر مسکن مهر باشد.

    وی ادامه داد: در رده‌بندی که میان 31 استان در مسکن مهر انجام داده‌اند قم رتبه نخست را دارد و از این به بعد باید به تأمین خدمات مسکن مهر بپردازیم که قطعاً مشکلاتی در زیرساخت‌ها و مسائل درمانی داریم که به این خاطر که تمام انرژی تا کنون در زمینه تولید مسکن به کار گرفته شده بود، در این زمینه‌ها کمبود وجود دارد.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پاسخ به سئوالی درباره مشکلات مسکن مهر اضافه کرد: در زمینه مسکن مهر دستگاه‌های زیادی نقش داشته و دارند. نقشی که وزارت راه و شهرسازی به عهده داشت، تأمین زمین، طراحی سایت‌های مسکن و تسهیلات بانکی بود.

    وی ابراز داشت: سایر دستگاه‌های اجرایی مانند آب، برق، گاز، مخابرات و ... نیز متولی کارهای دیگر بودند که باید وظایف خودشان را انجام می‌دادند.

    بهشتی با اشاره به شوکی که مسکن مهر به اقتصاد وارد کرد، افزود: وقتی یک فعالیت از حالت طبیعی خودش خارج می‌شود قطعاً از جایی مشکل آغاز می‌شود و نمی‌شود جلوی این را گرفت.

    وی گفت: شهر یک موجود زنده است که توسعه آن باید همه جانبه باشد یعنی به محض اینکه مسکن را می‌سازی باید تمام زیرساخت‌ها و کاربری‌ها ایجاد شود در حالی که در مسکن مهر امکان این کار وجود نداشت.

    مدیرکل راه و شهرسازی اظهار کرد: اگر بخواهیم هشت هزار واحد باقیمانده را تحویل ندهیم تا زیرساخت‌ها تأمین شود، مشکلات اجتماعی به وجود می‌آید که نمی‌توانیم پاسخگو باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو