فونیکسریمکسبهتام

معاینه فنی خودروها جدی گرفته نمی شود

عصر خودرو : یک کارشناس ترافیک، بر ضرورت تشدید نظارت ها به منظور کاهش تصادفات رانندگی در کشور، تاکید کرد.

معاینه فنی خودروها جدی گرفته نمی شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، یوسف حجت با تاکید بر اینکه نظارت و فرهنگ سازی برای کاهش تصادفات باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: استفاده از وسایل نقلیه ناایمن هم در اختیار عامل انسانی است زیرا راننده ای که به موقع معاینه فنی نمی رود و یا از لاستیک نامناسب استفاده می کند، منجر به تصادف می شود.

    وی با بیان اینکه 70 درصد تصادفات جاده ای ناشی از تصادفات جاده ای است، گفت: این رقم ناشنگر نقش انسان در تصادفات است چرا که با افزایش دوربین ها دیدیم که آمار کشته های جاده ای از 30 هزار نفر به کمتر از 20 هزار نفر رسید درحالیکه وضعیت خودروها و جاده ها تغییری نداشته است.

    حجت با تاکید بر اینکه تاثیر عامل انسانی با افزایش نظارت ها کاهش یافته است بنابراین تعداد تلفات ناشی از سوانح رانندگی هم کمتر شد، افزود: استفاده از وسایل نقلیه ناایمن هم در اختیار عامل انسانی است زیرا رانننده ای که به موقع معاینه فنی نمی رود و یا از لاستیک نامناسب استفاده می کند، منجر به تصادف می شود.

    این کارشناس ترافیک با اشاره به اینکه باید نظارت ها در این بخش افزایش یابد، ادامه داد: فرهنگ سازی در زمینه رانندگی ایمن هم از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد هرچند که در سال های اخیر بیشتر به این موضوع توجه شده است.

    حجت افزود: در هر صورت عامل انسانی به عنوان مهمترین عامل تاثیر گذار بر تصادفات رانندگی به خصوص در حمل و نقل عمومی باید بیشتر مورد توجه و نظارت قرار بگیرد تا رانندگانی که ایمنی را مورد توجه قرار می دهند وارد این شغل شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط