فونیکسریمکسبهتام

در میان ناهماهنگی گمرک و راهنمایی و رانندگی

سردرگمی، نارضایتی و زیان خریداران خودروهای وارداتی

عصر خودرو : ناهماهنگی میان گمرک و پلیس راهنمایی و رانندگی باعث توقف شماره‌گذاری خودروهای وارداتی شده است.

سردرگمی، نارضایتی و زیان خریداران خودروهای وارداتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، بر اساس اطلاعات به دست آمده از یک منبع آگاه، بازهم  ناهماهنگی بین دو ارگان دولتی منجر به ایجاد نارضایتی ، سردرگمی و زیان مردم عادی شده است چراکه  بی هیچ دلیل موجهی از شماره‌گذاری خودروهای خود بازمانده‌اند و در ماه‌های آینده باید منتظر موج بزرگ‌تری از  نارضایتی و سردرگمی خریداران خودروهای وارداتی باشیم. به گفته این منبع آگاه، تمامی خودروهایی که بعد از 20 تیرماه از گمرک ترخیص شده‌اند فاقد پروانه گمرکی کاغذی بوده و مراکز شماره‌گذاری بدون ارائه پروانه کاغذی هیچ خودرویی را شماره نمی‌کنند.
    بنا بر اعلام روابط عمومی گمرک ایران از 20 تیرماه سال جاری با عنایت به اجرای پنجره واحد تجارت فرامرزی مربوط به موضوع بند (ج) ماده (38) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، صدور پروانه کاغذی (برگ سبز) متوقف و در زمان ترخیص برگه‌ای تحت عنوان دستور ترخیص صادر می‌شود و مشاهده اطلاعات پروانه و استعلام آن صرفا به‌صورت الکترونیکی و از طریق اینترنت یا پیامک صورت خواهد پذیرفت .

    این در حالی است که خریداران خودروهای وارداتی به‌منظور شماره‌گذاری خودروهای خود موظف‌اند پروانه کاغذی گمرکی را به مراکز شماره‌گذاری تحویل دهند که با توجه به اجرای این طرح و اعلام بی‌اطلاعی مراکز شماره‌گذاری از تغییرات صورت گرفته مشتریان در شماره‌گذاری خودروهای خود با مشکل روبه‌رو شده‌اند زیرا از یک‌سو گمرک ایران دیگر پروانه گمرکی کاغذی صادر نمی‌کند و از سوی دیگر مراکز شماره‌گذاری با اظهار بی‌اطلاعی از تغییرات صورت گرفته همچنان خواستار ارائه پروانه کاغذی هستند .

    لازم به ذکر است واحد فنی- مهندسی پلیس راهور ناجا اذعان می‌کند که اجرای چنین طرحی نیازمند ایجاد بسترهای لازم نرم‌افزاری است که تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده و این مهم فرایندی چندماهه را نیازمند است. هنوز از سرنوشت نهایی این طرح اطلاعی در دست نیست و ادامه این روند می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی در واردات خودرو به کشور شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط