فونیکسریمکسبهتام

زمان انتظاری برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی

عصر خودرو: سرمایه‌گذاران خارجی چه زمانی به ایران ورود پیدا می‌کنند؟ این سوال در شرایطی از سوی مشتریان خودرو مطرح است که بازار داخلی‌ها و وارداتی‌ها در رکود کامل به‌سر می‌برد.

زمان انتظاری برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، متقاضیان خودرو در کشور با توجه به توافق هسته‌ای و رفت‌و‌آمد هیات‌های اروپایی که خودروسازان پای ثابت آن هستند؛ هم‌اکنون دست از خرید کشیده‌اند و انتظار روزهای طلایی در صنعت و بازار خودرو را دارند، اما به راستی چه زمانی شاهد رشد صنعت و بازار خودرو خواهیم بود؟ در این زمینه روز گذشته خبرگزاری تسنیم به نقل از یک تحلیلگر غربی از گشایش بازار ایران طی حدود 18 ماه آینده خبر داده و تاکید کرده است که متقاضیان برای خرید مدل‌های جدید باید همچنان منتظر بمانند.
    ایساک آبراهام، تحلیلگر موسسه «فراست‌اند سالیوان» به این نکته نیز اشاره کرده که هم‌اکنون فروش خودروهای سواری کاهش یافته؛ چراکه مشتریان ترجیح می‌دهند خرید خود را به تاخیر بیندازند و منتظر مدل‌های جدید و افزایش رقابت در بازار بمانند که موجب باارزش‌تر شدن پول آنها خواهد شد.
    بر اساس برآورد موسسه فراست‌اند سالیوان، پس از گشایش در بازار ایران، حدود 18 ماه طول خواهد کشید تا صنعت خودروی ایران رشد کند؛ زیرا تولید‌کنندگان قطعات خودرو ذخایر زیادی از قطعات تولید شده دارند و خریداران برای خرید مدل‌های جدید باید همچنان منتظر بمانند.

    آبراهام همچنین این نکته را مورد تاکید قرار می‌دهد که درهای بازار ایران در حال گشوده شدن است و این کشور واقعا بزرگ‌ترین بازار خودروی دست نخورده با تقاضای بالای داخلی، دستمزد پایین نیروی کار، هزینه پایین انرژی و با چشم‌اندازی خوب برای صادرات محصولات به کشورهای منطقه است، اما وی تنها علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران به ایران را کافی نمی‌داند وی تاکید می‌کند جذابیت این بازار همچنین به تلاش‌های دولت ایران برای تسهیل مقررات جهت آسان‌تر کردن فعالیت‌های تجاری در ایران و تلاش‌ها برای بهبود روابط با دیگر کشورها بستگی دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو