فونیکسریمکسبهتام

تجربه یک تصادف هولناک در سرعت ۱۰۰ کیلومتر!

عصر خودرو : کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه گفت: افرادی که علاقه‌ای به بستن کمربند ایمنی ندارند بهتر است از بلاهایی که در یک تصادف هولناک در سرعت ۱۰۰ کیلومتر برای آنها بوجود می‌آید آگاه شوند.

تجربه یک تصادف هولناک در سرعت ۱۰۰ کیلومتر!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، شهریار نوری الاصل با بیان اینکه در ایران کمربندهای ایمنی زمانی بسته می‌شوند که پلیسی در سر راه ظاهر شود، اظهار کرد: واقعا عجیب است که در ایران هنوز بستن کمربند ایمنی جانیفتاده و در بیشتر موارد این کمربندها زمانی بسته می‌شود که پلیس حضور داشته باشد.

    وی افزود: این امر در حالی است که بستن کمربند ایمنی برای محافظت از جان راننده و سرنشینان خودرو است و بستن آن نفعی برای پلیس ندارد.

    نوری‌الاصل اظهار کرد: جهت اطلاع آن دسته از رانندگانی که با سرعت 100 کیلومتر رانندگی کرده و کمربند ایمنی را نمی‌بندند، باید گفت که در صورت تصاف در مرحله اول راننده با سرعت 100 کیلومتر به سمت شیشه جلو خودرو پرتاب می‌شود. این پرتاب قطعا یکی از موارد شکستن جمجمه، خونریزی داخلی، ضربه مغزی و احتمالا مرگ مغزی را به دنبال خواهد داشت.

    وی افزود: در مرحله بعد فشاری که با همان سرعت 100 کیلومتر بر گردن وارد می‌شود موجب آسیب نخاعی و احتمالا قطع نخاع گردن خواهد شد.

    وی اظهار کرد: در گام بعدی و با توقف سر و گردن در اثر اصابت با شیشه جلویی خودرو، سینه راننده است که با سرعت 100 کیلومتر در ساعت به شدت به فرمان برخورد می‌کند که بر اثر این برخورد دنده‌ها شکسته و فشار بسیاری به قلب وارد می‌شود. با فشار به قلب خون با فشار بسیار وارد عروق خونی شده و دریچه میترال این افراد پاره می‌شود.

    این کارشناس هلال‌احمر افزود: در مرحله بعد زانو به داشبورد خودرو برخورد کرده که به علت ضربه غیر مستقیم شکستگی ران و لگن را به دنبال دارد که بسیار خطرناک است. این شکستگی احتمال لخته شدن خون و بوجود آمدن آمبولی چربی (ورود چربی به خون) را به همراه دارد که می‌تواند بسته به محل رگی که چربی در آن ورود پیدا کرده سکته قلبی یا مغزی را به دنبال داشته باشد.

    این کارشناس هلال احمر خاطرنشان کرد: همه این عوارض در فرد زمانی ایجاد می‌شود که شانس آورده و بر اثر ضربه‌های وارده در دم جان ندهد.

    وی افزود: توصیه می‌شود افراد برای حفظ جان خود و سرنشینان خودرو و نه فقط از ترس جریمه، کمربند ایمنی را ببندند و به یاد داشته باشند در صورت بروز تصادف تنها آنها نیستند که جانشان به خطر می‌افتد و احتمال مرگ سایر سرنشینان خودرو نیز با سهل‌انگاری آنها وجود دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو