فونیکسریمکسبهتام

۲۰ درصد خودروهای اصفهان معاینه فنی‌ می‌شوند

عصر خودرو : استاندار اصفهان با اشاره به اینکه تنها ۲۰ درصد از خودروهای شهر اصفهان معاینه فنی‌می‌شوند، اظهار داشت: ۵۰ درصد از خودروهایی که معاینه فنی می‌شوند آلاینده هستند و دود غیر استاندارد دارند.

۲۰ درصد خودروهای اصفهان معاینه فنی‌ می‌شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، رسول زرگرپور پیش از ظهر دو شنبه در جمع خبرنگاران و پس از برگزاری کارگروه مبارزه با آلودگی هوا که در استانداری اصفهان برگزار شد با اشاره به اینکه طرح کاهش آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور از سال 92 آغار شده است، اظهار داشت: از این رو برنامه جامع کاهش آلودگی هوای منطقه اصفهان با حضور 8 فرمانداری استان در اواخر سال 92 تدوین و در حال حاضر در مرحله اجرا قرار دارد.

    وی با اشاره به اینکه بیش از 28 دستگاه مختلف در این طرح درگیر هستند، افزود: بر این اساس هر ماه یکبار کارگروه کاهش آلودگی هوای اصفهان تشکیل و اقدامات صورت گرفته مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

    استاندار اصفهان با بیان اینکه این جلسه از کارگروه مبارزه با آلودگی هوای اصفهان در خصوص حمل و نقل شهری بوده است، ادامه داد: 70 درصد آلودگی‌های شهر اصفهان و دیگر کلانشهرهای اصفهان به آلودگی‌های حمل و نقلی بر می‌گردد که در این راستا اقدامات قابل توجهی را برای شهرداری اصفهان تا پایان سال جاری پیش‌بینی کرده‌ایم.

    ورود 380 اتوبوس جدید به اصفهان تا پایان سال جاری

    وی در ادامه با اشاره به اینکه قرار است بنا بر اعلام شهرداری اصفهان تا پایان سال جاری 380 دستگاه اتوبوس جدید وارد سیستم اتوبوسرانی شهر اصفهان شود، افزود: همچنین نیمی از اتوبوس‌های موجود شهر اصفهان هم بازسازی و بهسازی خواهد شد.

    زرگرپور با اشاره به افزایش 140 عدد دوربین کنترل نامحسوس در شهر اصفهان نیز گفت: تعداد دوربین‌های شهر اصفهان برای کنترل تراقیک و کنترل جرایم به 280 مورد می‌رسد که تاثیر بسزایی دارد.

    وی راه اندازی خط جدید بی آر تی در شهر اصفهان را از دیگر اقدامات در دست اجرا تا پایان سال جاری عنوان کرد و گفت: همچنین در هفته دولت سال جاری سیستم جامع  پایش تصویری ترافیک شهر اصفهان را نیز به بهره‌برداری می‌رسانیم که در بحث کنترل ترافیک و امنیتی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

    استاندار اصفهان با بیان اینکه در اصفهان روزانه می توان 5 هزار خودرو را معاینه فنی کرد و سیستم نظارتی خوبی هم برای این بخش طراحی شده است، افزود: این در حالی است که در حال حاضر سالانه تنها 100 هزار خودرو معاینه فنی می‌شوند و این امر بیانگر انجام معاینه بر روی تنها 20 درصد از خودروها در استان اصفهان است.

    وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته باید سالانه 500 هزار خودرو معاینه فنی باشند، ادامه داد: همچنین باید توجه داشت که بر اساس آمار به دست آمده طی سال‌های گذشته برآورد شده است که بیش از 50 درصد خودروهایی که معاینه فنی می‌شوند خروجی خارج از استاندارد دارند و منبع تولید کننده آلودگی بوده‌اند.

    توقفگاه ماشین‌های سنگین از اصفهان خارج می‌شوند

    زرگرپور ادامه داد: از این رو قرار شد در جلسه آینده راهکارهایی برای افزایش تعداد خودروهای نیازمند به معاینه فنی تا 200 هزار دستگاه اندیشیده شود.

    وی با اشاره به اینکه خارج کردن توقفگاه‌های شهری خودروهای سنگین از شهر اصفهان نیز در دستور کار قرار گرفت، افزود: برای این اقدام در حال حاضر زمینی 100 هکتاری پیش‌بینی شده است و ظرف یک سال تمام توقفگاه ماشین‌های سنگین را از شهر اصفهان خارج می‌کنیم.

    استاندار اصفهان تعداد روزهای ناسالم چهار ماه اول سال جاری را 6 روز عنوان کرد و گفت: این در حالی است که در چهار ماه اول سال 92، تعداد این روزها 18 روز بوده است ضمن آنکه در سال 92 مشکل ریزگردها و گرد و غبار در شهر اصفهان وجود نداشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو