فونیکسریمکسبهتام

اتصال آنلاین به سازمان راهداری

تشدید نظارت بر مراکز معاینه فنی

عصر خودرو : مدیر کل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام جزئیات برخط سازی مراکز معاینه فنی، گفت: تمامی اطلاعات مراکز معاینه فنی وسایل حمل و نقل سنگین به این سازمان متصل شدند.

تشدید نظارت بر مراکز معاینه فنی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، جواد هدایتی با اشاره به اجرای پروژه برخط سازی مراکز معاینه فنی وسایل حمل و نقل سنگین، گفت: یکی از اقداماتی که به عنوان یک کار اساسی انجام شده موضوع نظام سلامت خودرو در معاینه فنی است که یک پروژه بزرگ تحت عنوان برخط سازی معاینه فنی تعریف شد و در سه فاز به اجرا رسید.

    وی با بیان اینکه بر خط سازی در 140 مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین اجرایی شد، افزود: با این پروژه کل مراکز ما بصورت آنلاین با سازمان راهداری در ارتباط هستند و اطلاعات خودرویی که به مراکز معاینه فنی مراجعه می کند، به صورت آنلاین به سرور سازمان راهداری منتقل می‌شود.

    مدیر کل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در فاز دوم دستگاه هایی در مراکز معاینه فنی نصب شدند که به صورت شبکه اطلاعات مربوط به نتایچ آزمون معاینه فنی را وارد سرور می کند، اظهار داشت: با اجرای این مرحله اگر خودرویی رد شود، دیگر نتیجه قابل تغییر نیست و در واقع عامل انسانی در تغییر  اطلاعات حذف شده است.

    هدایتی با اشاره به اینکه در فاز سوم دوربین در مراکز معاینه فنی نصب شده که به صورت اتوماتیک شماره پلاک خودروها را ثبت و وارد سیستم می‌کند، افزود: بنابراین اطینان حاصل می شود که همان خودرویی که در مرکز معاینه فنی حضور دارد در حال آزمون است و امکان تخلف وجود ندارد.

    وی با بیان اینکه این طرح هم اکنون در حال اجرا است، بیان کرد: با توجه به اینکه در این روش اطلاعات دستگاه‌های مرکز معاینه فنی مستقیم به رایانه مرکزی ارسال می‌شود بنابراین خطاهای احتمالی در هنگام ورود اطلاعات جلوگیری شده و ‌وجود دوربین‌های پلاک خوان امکان دخالت کاربر را به حداقل می رساند.

    مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک با اشاره به اینکه تمامی گزارشات مراکز معاینه فنی برای سرور سازمان راهداری ارسال می‌شود، گفت: ‌درصورت صحت فنی خودرو و مثبت بودن جواب تست‌ها سیستم کد رهگیری به خودرو خواهد داد که بر روی کارت معاینه فنی خودرو درج می شود‌‌ و با این کد رهگیری مرکز مجاز است که کارت معاینه فنی صادر کند. ‌کارت معاینه فنی خودرو شامل اطلاعاتی از قبیل VIN خودرو کد مرکز معاینه فنی، کد رهگیری سازمان برای آن مرکز و شماره نوبت خودرویی است که تست روی آن انجام شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط