فونیکسریمکسبهتام

در اسپانیا

غولهای خودرو نقره داغ شدند

عصر خودرو- رگولاتور ضدانحصارطلبی اسپانیا ۲۱ خودروساز و دو شرکت مشاوره را برای عملکرد ضدرقابتی در این کشور، ۱۷۱ میلیون یورو (۱۸۸ میلیون دلار) جریمه کرد.

غولهای خودرو نقره داغ شدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، بزرگترین جریمه 22.8 میلیون یورو برای جنرال موتورز و 20.2 میلیون یورو برای فورد موتور بود. جریمه بزرگ بعدی نصیب خودروسازان فرانسوی شد و رنو به پرداخت 18.2 میلیون یورو، پژو 15.7 میلیون یورو و سیتروئن 14.8 میلیون یورو محکوم شدند.

    رگولاتور ضدانحصارطلبی اسپانیا اعلام کرد این خودروسازان با رد و بدل کردن اطلاعات حساس مربوط به فروش خودروهای جدید، تعمیرات و قطعات خودرو مانند یک کارتل عمل کردند.

    بر اساس گزارش رسانه‌های اسپانیایی، اطلاعات رد و بدل شدن مربوط به جزییات مشوقهای قیمت بود تا خودروسازان از جنگ تخفیف برای فروش خودروهای جدید اجتناب کنند.

    این بزرگترین جریمه صادر شده از سوی رگولاتور ضدانحصارطلبی اسپانیا محسوب می‌شود که در سال 2013 مجموعه تحقیقاتی را درباره فروش خودرو آغاز کرد و تاکنون دربرگیرنده 124 شرکت بوده است.

    این سازمان مارس گذشته 45 نمایندگی فروش تویوتا، هیوندای و اوپل را به دلیل ایجاد یک کارتل قیمت در مادرید و گالیسیا جریمه کرد و به تازگی تحقیقاتی را درباره نمایندگیهای فروش ولوو آغاز کرده است.

    این خودروسازان دو ماه برای تقاضای تجدیدنظر درباره جریمه‌های صادر شده فرصت دارند. جریمه‌های مذکور بر مبنای درآمد سالانه شرکتها و عملکرد ضدانحصارطلبی آنها صادر شده اند.

    فولکس واگن و زیرمجموعه‌های اسپانیایی این شرکت شامل برند سیت به دلیل کمک در تحقیقات جریمه نشدند.

    بر اساس گزارش اتوموتیو نیوز، در واقع این تحقیقات پس از شکایت مشترک سیت و فولکس واگن آغاز شد.

    طبق اعلام انجمن تولیدکنندگان خودروی اروپا، رقابت شدیدی میان خودروسازان در اسپانیا وجود دارد. با اینهمه کاهش 15 درصدی قیمت طی شش سال گذشته نشان می‌دهد که هر گونه توافقی که میان شرکتهای خودرو وجود داشته، بر علاقه مصرف کنندگان تاثیری نگذاشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو