فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو :

شرط ایران‌خودرو برای همکاری با قطعه‌سازان ایران

فقط ۲۵۰۰میلیارد تومان بدهی داریم

عصر خودرو : مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از شرط ایران‌خودرو برای همکاری با قطعه‌سازان ایرانی خبر داد و گفت: در حال حاضر فقط ۲۵۰۰ میلیارد تومان بدهی داریم.

شرط ایران‌خودرو برای همکاری با قطعه‌سازان ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، هاشم یکه‌زارع در پاسخ به این سوال که آیا ایران‌خودرو بزرگترین بدهکار بانکی است یا خیر، گفت: پس از ورود من به ایران‌خودرو میزان بدهی‌های این شرکت کاهش پیدا کرد. در واقع 1200 میلیارد تومان از مبلغ کل بدهی‌های شرکت که 3700 میلیارد تومان بود کاشته شد و الان فقط 2500 میلیارد تومان بدهی داریم.

    او همچنین درباره اینکه ایران‌خودرو برای همکاری با قطعه‌سازان ایرانی چه سیاستی اتخاذ کرده است، گفت: در بحث تامین مالی قطعه‌سازان هم مبنای همکاری را این گذاشتیم که تقریبا بالای 95 درصد پرداخت‌هایمان به روز باشد. البته با توجه به انتقاداتی که نسبت به کیفت قطعات مورد استفاده در خودرو است، دیگر تعارفی با تولیدکنندگان قطعات کشور نداریم و از آنجایی که 90 درصد یک خودرو را قطعات آن در برمی‌گیرد، معیار همکاری را کیفیت تولیدات آنها گذاشتیم که قطعه‌سازان باید بر اساس آن کیفیت تولیدات خود را بالا ببرند.

    او در این باره افزود: سیاست جدیدی که در این راستا اتخاذ کردیم هم این است که سازندگان قطعه ایران که محصولات‌شان فاقد کیفت لازم هستند قرار است یا از همکاری با ایران خودرو حذف شوند یا کیفیت قطعات‌شان را افزایش دهند تا همکاری‌ها دوباره از سر گرفته شود.

    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه روش پیش‌فروش خودرو یکی از اولویت‌های ما محسوب می‌شود و روش عمده‌ای برای تامین منابع مالی شرکت است، گفت: ما برای تامین نقدینگی روش‌های مختلفی داریم که پیش‌فروش یکی از اولویت‌های اول ما محسوب می‌شود. فروش محصولات ایران خودرو معمولا به سه صورت ودیعه‌ای، پیش‌فروش و فروش فوری انجام می‌شود که متناسب با شرایط در خصوص نحوه فروش تصمیم‌گیری می‌شود و این اتفاق جدیدی در این حوزه نیست.

    او افزود: تامین مالی از طریق تسهیلات بانکی هم روشی دیگر ما برای تامین نقدینگی است که تلاش داریم کمتر مراجعه برای وام داشته باشیم. فروش اموال و دارایی‌های شرکت هم گزینه بعدی ما است که در این راستا اخیرا حدود 1300 میلیارد تومان دارایی‌مان را فروخته‌ایم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو