فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی:

۳۱ میلیون تردد در محورهای ارتباطی آذربایجان غربی ثبت شد

عصر خودرو : مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی گفت: در چهارماه گذشته سالجاری نزدیک ۳۱ میلیون تردد در محورهای ارتباطی استان ثبت شده است.

۳۱ میلیون تردد در محورهای ارتباطی آذربایجان غربی ثبت شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، به نقل از روابط عمومی حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی عبدالحسین علی اکبری با بیان اینکه هم اکنون 44 دستگاه تردد شمار عمل ترددشماری وسایل نقلیه در محورهای ارتباطی استان را انجام می‌دهند افزود: استخراج آمار تردد جاده‌ها در پیش بینی وضعیت ترافیکی محورهای ارتباطی و اتخاذ راهکارهای جلوگیری از بروز سوانح تاثیربسزایی دارد و این آمار به صورت دوره‌های 10 روزه در اختیار پلیس راه قرار می‌گیرد.

    وی ادامه داد: بر اساس این ارزیابی های صورت گرفته محورهای سلماس – ارومیه و ارومیه – سلماس، ارومیه – مهاباد و مهاباد – ارومیه و سرو – ارومیه و ارومیه – سرو به ترتیب پرترددین محورهای استان را در این مدت زمان شامل می‌شود.

    علی اکبری با اشاره به بیشترین تعداد تخلفات ثبت شده در محورهای استان اظهار داشت: فاصله غیرمجاز، سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز به ترتیب بیشترین میزان تخلفات ثبت شده را به خود اختصاص دادند که سهم محور ارومیه – مهاباد با اختصاص 72 درصد از کل تخلفات نسبت به ترافیک بیش از سایر محورهای ارتباطی است.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی از واگذاری خودروی ون ویژه حمل و نقل روستایی با تسهیلات کم بهره خبر داد و عنوان کرد: در راستای توسعه ناوگان عمومی حمل و نقل روستایی اداره کل حمل و نقل روستایی امسال اقدام به واگذاری تعدادی خودروی ون ویژه فعالیت در این بخش کرده است.

    علی اکبری با اعلام اینکه قیمت خودروهای مذکور 75 میلیون تومان است که 80 درصد این مبلغ به صورت وام با کارمزد 4 درصد و با مدت زمان باز پرداخت حداکثر شش سال خواهد بود ادامه داد:20 درصد باقیمانده از مبلغ مورد نیاز برای خرید ون ویژه حمل و نقل روستایی از طریق آروده شخصی متقاضیان تامین می‌شود که فرصت مناسبی برای فعالان این عرصه به شمار می‌آید.

    وی به اجرای مرحله آزمایشی طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش ناوگان در استان نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح که از تیرماه آغاز شده و تا دو ماه ادامه دارد تخصیص سهیمه سوخت ناوگان با توجه به سیستم آنلاین و برخط براساس پیمایش از عملکرد ناوگان بر اساس تردد ناوگان در جاده‌های برون شهری کشور و درقالب بارنامه، صورت وضعیت مسافری و CMR انجام خواهد گرفت.

    علی اکبری با اشاره به اینکخ در این مدت 70 درصد سهمیه اختصاصی ناوگان تغییری نخواهد کرد و مابقی سهمیه براساس پیمایش ناوگان لحاظ خواهد شد یادآور شد: در این مرحله نقاط مثبت و منفی طرح بررسی و شکایات و نظرات رانندگان اخذ خواهد شد تا در مرحله نهایی اجرای طرح شاهد موفقیت آن بدون هیچ نواقصی باشیم.

    وی جلوگیری از فرار بار را از مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح دانست و گفت: کاهش تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان غیرفعال، صرفه جویی در مصرف منابع انرژی ملی، افزایش بهره وری ناوگان حمل ونقل و جلوگیری از موارد احتمالی قاچاق سوخت از دیگرمزایای اجرای این طرح است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو