فونیکسریمکسبهتام

ادامه عرضه سی.ان.جی ۵۰۰ تومانی تا پایان امسال

عصر خودرو : در حالی که طبق مصوبه هیئت دولت قیمت سی.ان.جی در تابستان با ۱۰۰ تومان کاهش عرضه می شود به دلیل استقبال از این سوخت احتمال ادامه عرضه گاز طبیعی با این نرخ تا پایان امسال وجود دارد.

ادامه عرضه سی.ان.جی ۵۰۰ تومانی تا پایان امسال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل ازتسنیم، اواخر خردادماه هیئت دولت طی مصوبه ای تصمیم گرفت در فصل تابستان قیمت سی.ان.جی برای هر متر مکعب  از 600 تومان به 500 تومان کاهش دهد.

    در واقع دولت با این تصمیم قصد دارد مصرف بنزین را با افزایش سفرهای برون شهری در تابستان کنترل کند. هم اکنون متوسط مصرف بنزین در تابستان به روزانه حدود 73 میلیون لیتر در روز رسیده است.

    این حجم مصرف در حالیست که به گفته مدیران شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، تولید روزانه بنزین پایه در کشور حدود 65 میلیون لیتر است و باقی نیاز کشور به این فرآورده از طریق واردات تأمین می شود.

    به گفته مدیر طرح احداث جایگاه های سی ان جی شرکت ملی پخش با توجه به اینکه کاهش قیمت سی.ان.جی در یک ماهه ابتدایی اجرای این مصوبه حدود سه تا پنج درصد افزایش داشته و پیش بینی می شود روند رشد آن تا 10 درصد نیز ادامه یابد این موضوع می تواند عامل موثری در تصمیم گیری برای ادامه عرضه سی ان جی به قیمت کنونی ( هر کیلو 500 تومان) باشد.

    متوسط مصرف روزانه سی.ان.جی پیش از اجرای این مصوبه 19 میلیون متر مکعب بود که به گفته رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سی.ان.جی هم‌اکنون با رشد یک میلیون متر مکعبی مصرف این سوخت به حدود 20 میلیون متر مکعب رسیده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط