فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد:

آمار بالای تلفات در یزد مربوط به موتورسیکلت‌سواران است

عصر خودرو : رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد گفت: متاسفانه در یزد بیشترین آمار تلفات در تصادفات بر اثر ضربه مغزی مربوط به موتورسیکلت‌سواران است و بعد از آن برخورد موتور با عابر پیاده بیشترین آمار تصادفات را دارد.

آمار بالای تلفات در یزد مربوط به موتورسیکلت‌سواران است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، ‌محمد جمشیدی‌ پیش از ظهر امروز در همایش اهدای کلاه ایمنی در شهرداری حمیدیا اظهار داشت: استان یزد دارای مردمی متدین، شریف، نجیب و پرتلاش است و زیبنده نیست که رتبه اول تصادفات کشور را داشته باشیم و همه باید کمک کنند تا این آمار کاهش یابد.

    وی افزود: متاسفانه بیش از 90 درصد آمار تصادفات سه ماهه ابتدایی سال جاری مربوط به موتورسیکلت‌سواران است و بیشتر جراحت‌ها و فوت‌ها در این تصادفات نیز بر اثر ضربه مغزی و نداشتن کلاه ایمنی بوده است.

    جمشیدی ادامه داد: متاسفانه شهر یزد که در گذشته به شهر دوچرخه‌ها مشهور بود، اکنون به شهر موتورسیکلت‌ها تبدیل شده و خانواده‌ها برای فرزندان خود حتی به صورت اقساطی موتورسیکلت خریداری می‌کنند این در حالی است که برخی از آنها حتی گواهینامه هم ندارند.

    وی تاکید کرد: سئوال اینجاست که چرا باید پدر خانواده اجازه دهد فرزندش بدون داشتن گواهینامه سوار موتورسیکلت شود و یا مادر خانواده اجازه دهد فرزندش بدون کلاه ایمنی راکب موتورسیکلت شود.

    رئیس پلیس راهور یزد خاطرنشان کرد: متاسفانه در یزد بیشترین آمار تلفات در تصادفات بر اثر ضربه مغزی مربوط به موتورسیکلت‌سواران است و بعد از آن برخورد موتور با عابر پیاده بیشترین آمار تصادفات را دارد، بر این اساس لازم است خانواده‌ها کمک کنند تا این فرهنگ اصلاح شود.

    جمشیدی افزود: اولویت اول پلیس استان یزد، استفاده از کلاه ایمنی برای همه موتورسیکلت‌سواران است و این روش باعث می‌شود آمار زیادی از تلفات کاسته شود.

    وی گفت: 12 کارخانه موتورسیکلت‌سازی در یزد وجود دارد که این کارخانجات بالغ بر 450 هزار دستگاه موتورسیکلت را روانه شهر کرده‌اند و این وسیله نقلیه، نخستین وسیله ایاب و ذهاب مردم است اما متاسفانه بدترین نوع استفاده از آن صورت می‌گیرد.

    رئیس پلیس راهور استان یزد بیان کرد: سرعت مطمئنه رانندگی با موتورسیکلت، 10 تا 15 کیلومتر است در صورتی که در اکثر خیابان‌های یزد به دلیل کویری بودن و بلوار شدن با سرعت بین 80 تا 90 کیلومتر رانندگی صورت می‌گیرد و این در حالی است که در سرعت 50 کیلومتر برای موتورسیکلت در صورت بروز حادثه، مرگ حتمی روی خواهد داد بنابراین از خانواده‌ها و مادران و پدران تقاضای همکاری و مشارکت برای ترغیب فرزندان خود برای استفاده از کلاه ایمنی را داریم.

    سید حبیب دشتی رحمت‌آبادی، رئیس شورای اسلامی شهر حمیدیا نیز در این همایش اظهار داشت: ای کاش توسط مسئولان مسیر ویژه‌ای برای حرکت موتورسیکلت‌سواران درست می‌شد تا در خیابان‌های یزد شاهد کاهش تصادفات این وسیله نقلیه باشیم چرا که وجود بلوارهای زیاد در سطح شهر و سرعت بالا باعث شده آمار تصادفات به ویژه در موتورسیکلت‌سواران بسیار نگران‌کننده باشد.

    محمدرضا شفیعی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد نیز اظهار داشت: با توجه به بلوار بودن برخی از خیابان‌های یزد، ایجاد سرعت‌گیر و موانع ترافیکی در دستور کار قرار گرفته و در بیشتر نقاط این کار انجام شده است، همچنین برای حفظ امنیت پیاده‌روها، اقداماتی در میدان‌ها و چهار راه‌های اصلی یزد در حال انجام است.

    به گزارش فارس، در این همایش 500 کلاه ایمنی بین موتورسیکلت‌سواران شهر حمیدیا توزیع شد و موتورسیکلت‌سواران قانونمند با حضور نیروهای پلیس راهور مسیر میدان شهید آقابابایی تا میدان ابوذر سپس بوستان ناجی شهر حمیدیا را با نقلیه موتورسیکلت طی کردند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو