فونیکسریمکسبهتام

بررسی خودروهایی با بیشترین نرخ حفظ ارزش اولیه

اینها سکه‌های بازار خودرو جهان هستند

عصر خودرو : معیار خرید خودرو در همه جای دنیا متفاوت است و خریداران جنبه‌های متفاوتی را برای داشتن یک خودرو درنظر می‌گیرند. در این میان برای خرید، نام و نشان خودرو، مدل آن و قیمت مناسب شاید یکی از نکاتی باشد که برای انتخاب یک خودروسواری درنظر گرفته می‌شود،

اینها سکه‌های بازار خودرو جهان هستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، با این حال شاید تصور این نکته که «حفظ ارزش اولیه» یک خودرو نیز یکی از معیارهای خرید آن باشد، خود جالب توجه و در برخی مواقع دور از انتظار است. بیایید تصور کنیم که شما خودرویی را انتخاب کرده‌اید که تمام خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند و صدالبته این خودرو قرار است، چندسالی رفیق خیابان و جاده شما باشد. با این حال طبق معمول پس از چند سال این خودرو دل شما را زده و وسوسه‌تان می‌کند که آن را فروخته و خودرویی جدیدتر با امکانات بهتر را جایگزین آن کنید. حال با گذشت چند سال اتفاقی که می‌افتد این است که خودرو محبوب 2 سال پیش شما تبدیل به اتومبیل دسته دومی شده است که شما به هیچ‌وجه نمی‌توانید آن را به میزان قیمت خریداری شده به فروش برسانید. اینجاست که وقتی قصد خرید یک خودرو جدید را دارید، بهتر است به «نرخ حفظ ارزش» در هنگام فروش دوباره آن نیز فکر کنید. با اینکه بیشتر اتومبیل‌ها بسیار زود مستهلک می‌شوند و از قیمت می‌افتند اما بعضی از اتومبیل‌ها هستند که ارزش مادی خود را بهتر از دیگر خودروها حفظ می‌کنند. انجمن ملی نمایندگان خودرو «NADA» فهرستی از 10 خودرو جدید یا به‌طور کامل بازنگری شده را منتشر کرده است که در هنگام فروش، بیشترین نرخ حفظ ارزش اولیه را داشته‌اند. محاسبات مرکز «NADA» روی پرفروش‌ترین تریم هر یک از اتومبیل‌های حاضر در فهرست انجام‌شده است و 10 خودرویی که در این فهرست به شما معرفی می‌شوند، بیشترین «نرخ حفظ ارزش اولیه» را دارند.

    مزدا 6
    سدان میان اندازه جدید مزدا پس از ورود به بازار، درواقع تحولات اساسی در سگمنت خود ایجاد کرد. مزدا 6، اتومبیلی با رانندگی سرگرم‌کننده، چهره و ظاهری زیبا، مصرف سوخت مناسب و دارای امکانات فراوان است اما در بحث فروش هنوز در پس رقبای قدر و هم‌وطن خود یعنی «تویوتا کمری» و «هوندا آکورد» قرار دارد. با این وجود مزدا 6 در هنگام فروش دوباره (نخستین مرتبه فروش بعد از خریداری به‌صورت صفرکیلومتر) 70/6 درصد ارزش اولیه خود را حفظ می‌کند که 10درصد از حد متوسط کلاس سدان‌های اندازه متوسط بالاتر است.

    شورولت SS
    این نخستین سال فروش اتومبیل بزرگ و دیفرانسیل عقب کمپانی شورولت یعنی SS است و این خودرو ارزش اولیه خود را بهتر از دیگر همتایان‌ش حفظ می‌کند. شورولت SS به یک موتور 6/2 لیتری V8 مجهز است که 425 اسب بخار توان دارد و در حدود 5 ثانیه از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همچنین «نرخ حفظ ارزش اولیه» این خودرو 71/6 درصد است.

    جی‌ام‌سی «سیرا»
    این وانت 2 کابین اندازه بزرگ، بالاتر از دیگر رقیبان، قادر به حفظ ارزش 72/7 درصدی است. همان‌طور که در مقدمه اشاره شد، مطالعات و بررسی‌های مرکز «NADA» روی پرفروش‌ترین گونه از هرکدام از اتومبیل‌ها انجام شده و به همین دلیل گونه 2کابین SLE از اتومبیل GMC «سیرا» 1500، مورد بررسی قرار گرفته است و عدد یادشده برای نرخ حفظ ارزش مربوط به گونه اشاره شده است. این تراک 4چرخ متحرک، به یک موتور 5/3 لیتری V8 مجهز است که توانایی تولید 355 اسب بخار قدرت و 383 پوند – فوت (519/3) نیوتن‌متر گشتاور دارد و به‌منظور بهینه‌سازی مصرف سوخت به سیستم غیرفعال‌سازی سیلندرها، تزریق مستقیم سوخت و سیستم باز و بسته کردن متغیر سوپاپ‌ها مجهز شده است.

    جیپ چروکی
    مدل جدید جیپ چروکی 72/7 درصد قیمت اولیه خود را در هنگام فروش حفظ می‌کند. این مدل از کمپانی جیپ که ممکن است ظاهرش برای همه خوشایند نباشد، به یک موتور 2/4 لیتری و سیستم 4چرخ متحرک مجهز است. گونه اسپرت محبوب‌ترین مدل از جیپ چروکی است و نرخ حفظ ارزش جیپ چروکی کمی بالاتر از حد متوسط کلاس کراس‌اورهای جمع‌وجور با نرخ 68/9 درصدی است.

    مینی‌کوپر
    مدل جدید مینی‌کوپر «هاردتاپ» از نظر اندازه بدنه چند سانتی‌متر در طول و عرض افزایش داشته و به یک موتور 3 سیلندر توربوشارژر مجهز شده است. مدل 2014 مینی‌کوپر که در هنگام عرضه نسبت به مدل 2013 حدود 1500 دلار قیمت کمتری داشت، با نرخ حفظ ارزش 72/7 درصدی برای مدل‌های دست‌دوم حدود 5 درصد از حد متوسط سگمنت خودروهای اسپرت بالاتر است.

    نیسان «روگ»
    مدل جدید نیسان «روگ» یا همان قشقایی به لطف تطابق‌پذیری بالا، مصرف سوخت اقتصادی و چهره زیبا بعد از عرضه، به‌عنوان یکی از مدعیان صدرنشینی در کلاس کراس‌اورهای کامپکت قرار گرفته است. مزیت‌ها این کراس‌اور زیبا با حفظ ارزش 73/1 درصدی بعد از گذشت یک‌سال کامل می‌شود.

    تویوتا 4Runner
    تویوتا 4Runner یکی از معدود شاسی‌بلندهای با ساختار بدنه body-on-frame است که هنوز هم تولید می‌شود. اما چرا یک نفر باید این SUV بزرگ که تشنه سوخت هست را خریداری کند؟ دلیل‌اش به قابلیت‌های بالای Runner4 در رانندگی‌های آفرود و چهره‌ای که برای رقبا نوعی تهدید حساب می‌شود، برمی‌گردد. این مدل از تویوتا درصدی بالایی از قیمت اولیه خود را بعد از گذشت یک سال حفظ می‌کند و نرخ حفظ ارزش اولیه آن 77/1 است که در جایگاه چهارم این فهرست قرار می‌گیرد.

    تویوتا هایلندر
    این کراس‌اور ساخته شده توسط تویوتا که به 3 ردیف صندلی مجهز شده، دچار یک سری تغییرات اساسی شد که قابل‌توجه‌ترین آنها، تغییر در طراحی نمای درونی و بیرونی ماشین است. یکی از بهترین قابلیت‌هایی که به هایلندرها اضافه شده است، سیستم EasySpeak است که با استفاده از میکروفون بلوتوث صدای راننده را برای سرنشینان ردیف سوم پخش می‌کند. بمانند بیشتر ساخته‌های تویوتا، هایلندر هم بعد از گذشت یک‌سال درصد بالایی از قیمت اولیه خود را حفظ می‌کند که میزان آن 78/8 است.

    سوبارو فارستر
    فقط 2 اتومبیل در بین این فهرست 10تایی هستند که نرخ حفظ ارزش آنها بعد از گذشت یک سال بالای 80درصد است و سوبارو فارستر با نرخ حفظ ارزش بالای 80 درصد یکی از آن 2 است. کمپانی ژاپنی سوبارو در فارسترها امکاناتی از قبیل دوربین دید عقب، تریم‌های جدید و سیستم ایمنی EyeSight را اضافه کرده است. همچنین سوبارو فارستر در آزمایش‌های موسسه IIHS رده ایمنی Top Safety Pick + را کسب کرده و به سیستم 4چرخ متحرک مجهز است.

    شورولت کوروت استینگری
    شاید برای‌تان تعجب‌برانگیز باشد که یک اتومبیل اسپرت را در صدر این فهرست ببینید. درصورتی‌که شورولت کوروت از این‌گونه موارد تعجب‌آور شامل شده است. شورولت کوروت استینگری به موتور 8 سیلندر با 6/2 لیتر حجم و 450 اسب بخار قدرت و 450 پوند – فوت (610 نیوتن‌متر) گشتاور مجهز شده اما از مزیت‌های دیگری که حتی بیشتر از موتور پرقدرت در محبوبیت کوروت استینگری تاثیر می‌گذارند، می‌توان به هندلینگ فوق‌العاده اشاره کرد. به‌ویژه وقتی که پکیج Z51 را هم سفارش دهید. در صورت نصب پکیج یادشده امکاناتی از قبیل سیستم تعلیق مغناطیسی به ماشین اضافه شده و عملکرد ماشین در شرایط مختلف جاده تیزتر از قبل می‌شود. شورولت کوروت بعد از گذشت یک‌سال 84/7 درصد از قیمت اولیه خود را حفظ می‌کند.حال به نظر می‌رسد، به دلیل ایجاد بازارهای واسطه‌ای متعدد در ایران، اگر خودروهای نام برده در بازار خودرو ما موجود بود، کسب‌وکار دلالان این بخش سکه بود و هریک از این خودروها نسبت به سال ساخت آن قیمت‌گذاری می‌شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو