فونیکسریمکسبهتام

معاون استاندار قزوین خبر داد

احداث کمربندی برای شهر آوج

عصر خودرو : معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به احداث کمربندی برای شهر آوج گفت: احداث کمربندی برای این شهر روی اقتصاد شهر آوج نیز اثرگذار است و تاکنون کار مطالعاتی احداث این کمربندی انجام شده و برای اجرا ابلاغ شده است.

احداث کمربندی برای شهر آوج
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، منوچهر حبیبی در جلسه شورای ترافیک استان که ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: موضوع حمل و نقل یک موضوع چند بعدی است که بررسی و رفع مشکلات آن از عهده یک دستگاه اجرایی بر نمی‌آید.

    وی افزود: با توجه به این مهم تمام دستگاه‌های اجرایی باید برای رفع مسائل حوزه حمل و نقل با یکدیگر همکاری داشته باشند تا بتوانیم به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: امیدواریم تلاش تمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان قزوین موجب شود شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن در سطح این استان باشیم.

    حبیبی با اشاره به لزوم توجه به بحث حمل و نقل درون شهری ادامه داد: در حوزه حمل و نقل درون شهری نیز شهرداری‌ها باید بحث تقاطع‌ها و تأمین ایمنی آن‌ها را با جدیت پیگیری کرده و اقدامات لازم برای اصلاح هندسی تقاطع‌ها و ایمن‌سازی آن‌ها را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

    وی با تأکید بر لزوم اصلاح هندسی میدان ورودی شهر آوج عنوان کرد: ورودی شهر آوج باید با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری آوج ساماندهی شده و بحث روشنایی آن نیز تأمین شود.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: در ساماندهی ورودی شهر آوج اولویت بین تعریض محور آوج ـ رزن‌ با کمربندی است.

    حبیبی با اشاره به احداث کمربندی برای شهر آوج بیان کرد: احداث کمربندی برای این شهر روی اقتصاد شهر آوج نیز اثرگذار است و تاکنون کار مطالعاتی احداث این کمربندی انجام شده و برای اجرا ابلاغ شده است تا اداره کل راه و شهرسازی پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

    وی گفت: به منظور تملک زمین‌هایی که برای احداث کمربندی نیاز است، شهرداری آوج و فرمانداری این شهرستان باید همکاری لازم را داشته باشد.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن پارکینگ برای ساختمان‌هایی که از این پس مجوز ساخت و ساز دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هزینه تأمین پارکینگ غیرقابل جبران است، هیچ گونه مجوز ساخت و سازی بدون در نظر گرفتن فضای پارکینگ برای ساختمان‌ها صادر نمی‌شود و تمام ساختمان‌ها باید به پارکینگ عمومی یا خصوصی مجهز باشند.

    حبیبی اظهار کرد: از شهرداری‌ها و متولیان صدور پروانه بهره‌برداری و مجوز ساخت و ساز تقاضا می‌شود دقت داشته باشند هیچ مجوز ساخت و سازی بدون در نظر گرفتن فضای پارکینگ در استان قزوین صادر نشود.

    وی با بیان اینکه گسترش و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی جزو سیاست‌های استان قزوین به شمار می‌رود، گفت: بسیاری از جاذبه‌های تاریخی شهر قزوین در محدوده بازار قزوین واقع شده که یکطرفه بودن خیابان امام خمینی دسترسی به این جاذبه‌های گردشگری را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین افزود: به منظور معرفی جاذبه‌های تاریخی شهر قزوین که در این محدوده واقع شده است باید محدودیت تردد در خیابان مذکور را به گونه‌ای اتخاذ کنیم که مشکل دسترسی به جاذبه‌های تاریخی برطرف شود.

    حبیبی اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم برای جمع‌آوری سد معبر در خیابان امام خمینی انجام شده و به شهرداری و فرمانداری قزوین مأموریت داده شده تا نسبت به این مهم اقدام کنند.

    وی ادامه داد: هماهنگی مجموعه شهرداری و پلیس راهور در دو طرفه شدن خیابان امام خمینی نقش زیادی دارد و اقدامات اولیه و بستر مورد نیاز برای اجرای طرح دو طرفه شدن خیابان امام خمینی باید قبل از اجرای طرح انجام شود.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به استفاده از سوخت یورو 4 در سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین بیان کرد: در حال حاضر 242 دستگاه اتوبوس تحت نظارت سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین در سطح شهر قزوین فعالیت می‌کند که به واسطه اقدامات خوبی که انجام شده است از سوخت یورو 4 استفاده می‌کند.

    حبیبی افزود: سهمیه بنزین هر اتوبوس درون شهری 300 لیتر به صورت روزانه در نظر گرفته شده بود که به دلیل مصرف فقط 100 لیتر آن توسط اتوبوس‌های تحت نظارت سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین و بازگرداندن بقیه این سوخت به وزارت نفت، این وزارتخانه سوخت یورو 4 در اختیار سازمان اتوبوسرانی قزوین قرار داده است.

    وی اضافه کرد: در حال حاضر در سطح کشور فقط کلان‌ شهرهای مشهد، تهران و اصفهان از سوخت یورو 4 استفاده می‌کنند که با این اقدام سازمان اتوبوسرانی قزوین، شهر قزوین نیز در کنار کلان شهرهای مذکور از این سوخت بهره‌مند شده است.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به برخی از مزایای استفاده از سوخت یورو 4 یادآور شد: این سوخت با آلایندگی کمی که دارد، خطرات آلودگی کمتری برای محیط‌ زیست ایجاد کرده و از سوی دیگر هزینه‌های اتوبوس را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط