فونیکسریمکسبهتام

بررسی خودروهای برتر با بهترین صدای موتور

سمفونی اسپرت‌ها

عصر خودرو : خودروبازان و ماشین‌دوست‌ها همواره عاشق صدای موتور و سمفونی دلنواز انجین‌های اسپرت بوده‌اند و به نوعی بالا بودن قدرت یک خودرو را با صدای موتور آن معیار قرار می‌دهند.

سمفونی اسپرت‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، به عبارتی این نکته از طبیعت الهام گرفته و شیهه اسب فراری، خرناس‌های گاو لامبورگینی و غرش یوزپلنگ جگوار نشان از قدرت آنها دارد که رقبای خود را به چالش می‌کشند. با این حال ساخت خودرویی اسپرت که صدایی جذاب نیز داشته باشد، کار آسانی نیست. از سوی دیگر راندن چنین خودروهایی با آن صدای غرش مانند، تجربه بسیار لذت‌بخشی است که اگر چه ما نمی‌توانیم تجربه به صدا درآوردن تمامی این سازهای 4چرخ را داشته باشیم اما در اینجا فهرستی از این خودروها را گردآوری کرده‌ایم که صدای موتور آنها شما را به وجد می‌آورد. اینها، از آن خودروهایی نیستند که عجیب و غریب باشند و قیمت گرانی نیز داشته باشند بلکه خودروهای متعارفی هستند که موسیقی جاز و راک و رپ را به سبک خود می‌نوازند. در ادامه 10 نوازنده این فهرست را به شما معرفی می‌کنیم که هر یک در دنیا و صنعت خودرو، سرشان به تن‌شان می‌ارزد.

    فیات 500 آبارث
    این خودرو جمع و جور اما شجاع و دوست داشتنی فیات حالا تبدیل به عقربی خطرناک شده است. شاید فیات 500 آبارث سریع‌ترین یا بهترین خودرو موجود در بازار نباشد اما این خودرو می‌داند که چگونه مانند یک سگ گرسنه و ترسناک واق واق کند. این هاچ‌بک ریزه میزه شاید فاقد شجره‌نامه غنی مانند هم‌وطنان خود یعنی فراری و لامبورگینی باشد اما جایگاه خود را در دل هر دوستدار خودرویی به‌دست می‌آورد. قلب تپنده فیات 500 آبارث یک موتور 4 سیلندر 1/4 لیتری توربوشارژ است که 160 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر تورک تولید می‌کند. صدای جذاب این خودرو را فراموش نخواهید کرد. پس چرا باید دوست داشتنی نباشد؟!

    مینی جان کوپر
    شاید مینی از رقبای خود جلوتر نباشد اما شما می‌توانید آن را مانند یک خروس جنگی تصور کنید که می‌خواهد با هر رقیبی دعوا کند. این خودرو تجربه رانندگی اعتیادآوری را به وجود می‌آورد و حتی صدای اگزوز آن برای شما کاراکتر و شخصیت درست می‌کند و با این صدا عصبانی شدن همسایه‌ها از شما تضمین شده است.
    مینی یک موتور 4 سیلندر 1/6 لیتری توربو دارد. در این بین 208 اسب سرکش قدرت و 260 نیوتن متر تورک به‌نظر کافی می‌رسد. ویژگی این خودرو آن است که به شما اجازه می‌دهد تا در شتاب‌گیری‌های انفجاری کوتاه تورک آن به 280 نیوتن متر برسد. با یک گیربکس دستی، این مینی در 6/6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر می‌رسد.

    تویوتا توندرا
    تعداد سیلندرها را 2 برابر می‌کنیم و از خودروهای کوچک FWD به پیکاپ فول سایز تغییر جهت می‌دهیم. پیکاپ توندرای تویوتا یک خودرو خوش پوش است که می‌خواهد شما را شگفت‌زده کند. به‌روزرسانی‌های عملکردی شامل ترمزهای قوی‌تر، ضربه گیرهای Bilstein و کمک‌فنرهای منحصربه‌فرد جلو است، ضمن اینکه از نظر تزئینی بازنگری شده است.
    توندرا توسط موتور 8 سیلندر 5/7 لیتری نیرورسانی می‌شود، این موتور 381 اسب بخار قدرت و 544 نیوتن متر گشتاور را تحویل شما می‌دهد. با دارا بودن یک سیستم اگزوز دوگانه ویژه، این خودرو مانند یک «ماسل کار» برگشته از دوران طلایی دیترویت، می‌غرد.

    پورشه 911 توربو S
    نکته جالب‌توجه درباره پورشه این است که موتورش صدای زیادی ندارد اما هنوز هم دوست‌داشتنی است. منظور ما این است، 911 توربو S مانند دیگر خودروها پر سر و صدا نیست و غرش نمی‌کند. به جای آن این صداهای مرسوم توسط صفیر شگفت‌انگیز (صدای برخورد جسم با هوا) در زمان شتاب‌گیری جایگزین شده‌اند. مقدار کمی صدای غرغر در موتور تخت پورشه وجود دارد اما این خودرو هر صدایی را مغلوب می‌کند و به جای صدای خودروهای درگ، صدای زوزه تیک‌آف بوئینگ 777 را به خاطر می‌آورد.قدرت 560 اسب بخاری و 700 نیوتن متر تورک آن، از دل موتور 6 سیلندر 3/8 لیتری بیرون می‌آید. صفر تا 96 کیلومتر این خودرو در 2/9 ثانیه پر می‌شود. شاید اینها دلایلی هستند که ما این خودرو را دوست داریم.

    شورولت کوروت استینگری
    حالا ما درباره خودرویی واقعی و اصیل با تمامی جزییات خاص خود صحبت می‌کنیم. کوروت در 6 دهه گذشته نماد سرعت بوده و گونه7‌C هم بدون چون و چرا یکی از بهترین‌ها است.موتور قلدر و قدرتمند 8 سیلندر کوروت نیروی خود را از طریق یک گیربکس 7 سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. این موتور 6/2 لیتری، 455 اسب بخار قدرت و 624 نیوتن متر تورک ناقابل را تقدیم شما می‌کند، بی‌آنکه منتی بر شما بگذارد. نتیجه چنین قدرت بالایی همان‌طور که قابل پیش‌بینی است، شتاب‌گیری عجیب و دیوانه‌وار خودرو است. شتاب صفر تا 100کوروت 3/8 ثانیه است و کوروت با اگزوزهای 2گانه خود صدای پرطنینی را ایجاد می‌کند.

    جگوار کوپه تایپ
    مانند کوروت، F تایپ کوپه جدید نیز کار خود را بدون عیب و نقص انجام می‌دهد. طراحی زیبای این خودرو چشم‌ها را مجذوب خود می‌کند و البته پس از شتاب گرفتن، گوش‌ها را نیز نوازش می‌دهد. موتور 8 سیلندر 5 لیتری جگوار، 550 اسب بخار نیرو دارد که تقریبا 100 اسب بخار بیشتر از کوروت است. جگوار کوپه R تیپF به خوبی می‌داند که چگونه صدای زیبای خود را به گوش همه برساند. غرش‌ها و خرخرهای اگزوز این خودرو در فواصل دور همانند صدای توپخانه به گوش می‌رسند. از سویی در حالت دینامیک، این خودرو رنگ عوض می‌کند و شما شگفت‌زده می‌شوید. حتی مدل‌های پایین‌تر با موتورهای 6 سیلندر توربوشارژدار نیز صدای شوکه‌کننده‌ای دارند.

    مرسدس بنز کوپه
    این خودرو یکی از جذاب‌ترین نماها را دارد. با داشتن کاپوتی که کیلومترها ادامه دارد و صندوق عقب بسیار کوتاه و درهای گالوینگ نمادین، SLS GT AMG Coupe شبیه هیچ سوپرکار دیگری نیست. موتور دست‌ساز 8 سیلندر 6/3 لیتری (یا 6/2 لیتری بستگی دارد که شما چگونه حساب کنید) مرسدس با 583 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور، شتاب صفر تا 96 کیلومتری 3/6 ثانیه‌ای را بر جای می‌گذارد و اینجاست که صدای آن به گوش می‌رسد. یک غرش عمیق و خشن. نت‌های اگزوز آن، Bass بیشتری را حتی از یک خودرو تیون شده با صندوق عقبی پر از ساب‌ووفر تولید می‌کند که صدای آن بلند، خام، نارس و تحریک‌کننده است.

    فراری 458 اسپشیاله
    خواهشا یک دقیقه وقت بگذارید و این مشخصات را مطالعه بفرمایید. 4/5 لیتر حجم، ضریب کمپرس 14 به 1، شروع شدن ردلاین موتور از 540، «آرپی‌ام» 9000 نیوتن متر تورک و 597 اسب بخار قدرت دارد.موتور فرمول 1 مانند 458 اسپشیاله قدرتمندترین موتور تنفس طبیعی فراری است. این خودرو برای مسابقه دادن و برنده شدن ساخته شده اما شما با آن می‌توانید به کارهای روزانه خود نیز رسیدگی کنید. تزریق مستقیم سوخت، لوله‌های اگزوز شیپور مانند، میل‌لنگ ویژه و... همه و همه دست به‌دست هم می‌دهند تا یک نُت اگزوز با پس‌زمینه ناله و شیون را بسازند. این را به خاطر داشته باشید، در جایی که SLS AMG سر و صدا بکند، فراری 458 اسپشیاله فریاد می‌زند.

    آستون مارتین ونکوئیش ولانت
    هر فرد عادی در برابر یک موتور 8 سیلندر به مشکل برمی‌خورد اما تنها یک جنتلمن واقعی است که می‌تواند از یکی، دو جین قابلمه و دیگ یک شی به درد بخور بسازد.
    آستون مارتین ونکوئیش ولانت با یک موتور 12 سیلندر 6 لیتری به حرکت در می‌آید. حتی با وجود حالت اسپرت، این خودرو اصلا صدای ناهنجار و بی‌ادبانه‌ای ندارد و در تمامی حالات شخصیت خود را حفظ می‌کند و صدای آن چیزی کمتر از یک اپرای زیبا ندارد. صدای آن شبیه ملودی‌هایی است که شاید در گوشه و کنار خیابان‌ها شنیده باشید، گوشنواز و زیبا! قدرت 565 اسب بخاری آن کمی کمک می‌کند تا راحت‌تر بتوانید با قیمت 300هزار دلاری آن کنار بیایید و شاید خنده‌ای نیز بر لب داشته باشید. در آخر یک جمله می‌گوییم: این خودرو یک جنتلمن واقعی است.

    لامبورگینی آونتادور
    همانند آستون مارتین، آونتادور نیز مجهز به یک نیروگاه 12 سیلندری است. در حالی که رقیب بریتانیایی آونتادور کاملا خوش‌رفتار است اما این خودرو با کسی شوخی ندارد. صدای عجیب آونتادور شبیه دسته‌ای از شیاطین است که می‌خواهند از جهنم بگریزند! موتور 6/5 لیتری آن، 700 اسب سرکش را راهی کف خیابان می‌کند. آونتادور ابایی ندارد که صدای غرش خود را به گوش همگان برساند. موتور خودرو کیفیت موسیقیایی منحصربه‌فردی دارد، کاملا رویایی است و به راحتی یکی از بهترین صداهای موتور موجود در بازار است.
    حال تصور کنید این خودروها در جشنواره ووداستوک با سازهای بی‌نظیر خود همگی با هم به یکباره بنوازند. شما چه نمره‌ای به این ارکستر سمفونی خواهید داد؟!

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو