فونیکسریمکسبهتام

در تجزیه و تحلیل تصادفات فوتی سه ماهه اول امسال مشخص شد

۱۵ تهرانی کمتر کشته شدند

۵۰ درصد کشته‌شدگان عابران پیاده هستند

عصر خودرو : معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فاتب در تجزیه و تحلیل تصادفات فوتی سه ماهه اول امسال گفت:‌ از ۱۴۲ متوفی، ۷۱ نفر معادل ۵۰ درصد عابران پیاده، ۳۸ نفر معادل ۲۷ درصد موتورسواران و ۱۶ نفر معادل ۱۱ درصد راننده خودرو بوده‌اند.

۱۵ تهرانی کمتر کشته شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سرهنگ مراد مرادی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ به تجزیه و تحلیل تصادفات فوتی در سه ماهه اول امسال پرداخت و اظهار داشت: بررسی آمار مقایسه‌ای تصادفات فوتی اعلامی از سوی پزشکی قانونی در سه ماهه اول امسال بیانگر این مطلب است که تصادفات منجر به فوت به میزان 10 درصد یعنی تعداد 15 نفر نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته کاهش داشته است.

    معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: این موضوع ناشی از اجرای طر‌ح‌های ترافیکی و هدفمندی است که توسط پلیس راهور تهران بزرگ در راستای انتظام‌بخشی به عبور و مرور و ارتقا ایمنی به مرحله اجرا در آمده است.

    این مقام ارشد راهور فاتب تعداد متوفیان شهر تهران در سه ماهه اول 93 را 157 نفر عنوان کرد و گفت: در سه ماهه اول امسال تعداد متوفیان به تعداد 142 نفر رسید که معادل 10 درصد کاهش کشته‌های تصادفات را نشان می‌دهد.

    وی ادامه داد: از 142 متوفی حوادث رانندگی سه ماهه اول امسال 71 نفر یعنی معادل 50 درصد عابرین پیاده، 38 نفر یعنی معادل 27 درصد موتورسواران و 16 نفر یعنی معادل 11 درصد راننده خودرو بوده‌اند.

    معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ 87 درصد کشته‌شدگان فوق را مرد و 13 درصد را زن عنوان و تصریح کرد: 64 درصد تصادفات در روز و 36 درصد در شب به وقوع پیوسته است.

    سرهنگ مرادی عدم توجه به جلو را 31 درصد، عدم رعایت حق تقدم را 18 درصد و حرکت با دنده عقب را 7 درصد بیشترین علل تصادفات دانست.

    این مقام ارشد راهور فاتب به شهروندان توصیه کرد: به هنگام عبور از عرض معابر، خیابان‌ها حتما از محل‌های مجاز و گذرگاه‌های عابر پیاده عبور نمایند.

    وی گفت: رانندگان باید به هنگام رانندگی کاملا به جلو توجه داشته باشند و فاصله طولی مناسبی نیز با وسیله نقلیه جلویی داشته باشند؛ در ضمن رانندگان باید در تقاطع‌ها ایست کامل نموده و با احتیاط و رعایت حق تقدم دیگر وسایل نقلیه و پس از اطمینان از وجود عدم خطر از تقاطع عبور کنند.

    معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان این مطلب که حرکت با دنده عقب در معابر و شبکه‌های بزرگراهی ممنوع است، خاطرنشان کرد: حرکت دنده عقب موجب بروز تصادفات سنگین و شدیدی می‌شود بنابراین رانندگان باید در طول مسیر باید به تابلو‌ها و علائم توجه داشته باشند و مسیر خود را به صورت صحیح انتخاب کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط