فونیکسریمکسبهتام

دو سارق دستگیر شدند

اوراق موتور سیکلت پس از سرقت

عصر خودرو : سرپرست انتظامی شهرستان سیروان گفت: دو سارق حرفه‌ای موتورسیکلت در سیروان دستگیر شدند

اوراق موتور سیکلت پس از سرقت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، عزت‌الله متین‌فر  از دستگیری دو سارق حرفه‌ای که در زمینه سرقت موتورسیکلت و اوراق آنها فعالیت داشتند، خبر داد و اظهار کرد: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان و اعلام شکایت چندین نفر در این رابطه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

    وی با بیان اینکه پس از چند روز کار اطلاعاتی مأموران موفق شدند، سرنخ‌هایی از فعالیت سارق سابقه‌دار را در این پرونده به دست آورند، افزود: با شناسایی مخفیگاه این سارق صبح دیروز سوم مردادماه عملیات دستگیری متهم به همراه دیگر همدستش با موفقیت انجام شد.

    متین‌فر افزود: بررسی‌های اولیه پلیس مشخص کرد این دو سارق پس از شناسایی طعمه‌های خود از فرصت مناسب برای سرقت موتورسیکلت‌های مورد نظر که اغلب در مناطق خلوت و تاریک و بدون تجهیزات ایمنی پارک شده بودند استفاده کرده و دست به سرقت می‌زدند.

    وی گفت: سارقان با اوراق کردن قطعات خودرو و یا تعویض قطعات موتورسیکلت‌ها اقدام به فروش اموال مسروقه می‌کردند.

    جریمه 500 هزار ریالی برای عدم فک پلاک خودرو

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام با اشاره به جریمه 500 هزار ریالی برای عدم فک پلاک خودرو گفت: مالکان وسایل نقلیه به محض خرید و یا فروش وسیله نقلیه خود باید نسبت به فک پلاک اقدام کنند.

    نورالله خادم افزود: مالکان وسایل نقلیه از واگذاری و نقل و انتقال خودرو به صورت وکالتی خودداری و با مراجعه به مرکز تعویض پلاک ایلام در بلوار خلیج فارس مستقر است نسبت به تعویض پلاک و نقل و انتقال خودرو اقدام کنند.

    این مسئول با اشاره به اینکه دارنده پلاک مسئولیت دارد، عنوان کرد: متأسفانه مشاهده شده برخی از مالکان وسایل نقلیه نسبت به تعویض پلاک و نقل و انتقال وسیله نقلیه خود بی‌تفاوت هستند.

    وی با اشاره به ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی از مالکان وسایل نقلیه خواست از واگذاری و نقل و انتقال خودرو به صورت وکالتی خودداری کنند و با مراجعه به مراکز تعویض پلاک در سطح استان نسبت به تعویض پلاک و نقل و انتقال وسیله نقلیه خود اقدام کنند.

    تلفن همراه در صدر علل حواس پرتی هنگام رانندگی قرار دارد

    رئیس پلیس راه ایلام با اشاره به عوامل شایع حواس پرتی هنگام رانندگی، گفت: صبحت کردن با تلفن همراه در صدر این عوامل قرار دارد.

    محسن ناصری افزود: از جمله علل حواس پرتی رانندگان، استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، گوش دادن موسیقی با صدای بلند و تعویض آهنگ و سی. دی، دستکاری لوازم داخل خودرو، مشاجره‌های خانوادگی حین رانندگی است که منجر به وقوع تصادف می‌شود.

    وی ادامه داد: بسیاری از حوادث رانندگی که منجر به خسارات مالی و جانی می‌شود در اثر مبادرت به موارد ذکر شده بوده و این موارد در آیین نامه راهور تخلف محسوب شده و توسط پلیس کنترل و در صورت مشاهده اعمال قانون می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط