فونیکسریمکسبهتام

وال استریت ژورنال خبر داد

تلاش رنو برای خرید سهام و کارخانه پارس‌خودرو

عصر خودرو : مدیرعامل شرکت پارس‌خودرو گفت: مذاکراتی با رنو برای خرید کمتر از نیمی از سهام پارس‌خودرو و تاسیسات خودروسازی متعلق به سایپا در جریان است. خبرگزاری فارس: تلاش رنو برای خرید سهام و کارخانه پارس‌خودرو

تلاش رنو برای خرید سهام و کارخانه پارس‌خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، به دنبال توافق هسته‌ای و دستپاچگی شرکت‌های اروپایی برای بازگشت به بازار ایران، وال استریت ژورنال به نقل از یک مدیر پارس‌خودرو نوشت، رنو در حال مذاکره با این شرکت برای خرید بخشی از سهام آن است.

    ناصر آقامحمدی مدیرعامل شرکت پارس خودرو در این‌باره گفت، این گروه فرانسوی در حال مذاکره برای خرید کمتر از نیمی از سهام پارس خودرو هستند.

    وی توضیح داد، رنو همچنین مذاکراتی برای خرید زیرساخت‌ها نظیر تاسیسات خودروسازی متعلق به شرکت مادر پارس خودرو یعنی گروه خودروسازی سایپا نیز در حال انجام است.

    سخنگوی رنو در پاریس از اظهارنظر در این مورد خودداری کرد.

    بر اساس این گزارش، این خودروساز فرانسوی تمایل دارد تا ساخت و فروش خودرو در ایران با همکاری ایران‌خودرو و پارس‌خودرو را از سر بگیرد و موقعیت چشمگیری در بازار ایران دست و پا کند.

    به دنبال توافق هسته‌ای و چشم‌انداز احتمال برداشته شدن تحریم‌ها، شرکت‌های اروپایی که خودخواسته از بازار 80 میلیونی ایران دور ماندند، در تلاشند تا سهم بیشتری از این بازار کسب کنند و در این رابطه مقامات ارشد اروپایی روانه ایران شده‌اند.

    پس از سفر وزیر اقتصاد آلمان بلافاصله پس از اعلام جمع‌بندی هسته‌ای، لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سه شنبه و چهارشنبه این هفته به تهران خواهند آمد.

    فرانسه همواره در طول مذاکرات هسته‌ای ، یکی از سرسخت‌ترین مواضع را اتخاذ کرده بود.

    پائولو جنتیلونی وزیر خارجه ایتالیا روزهای 4 و 5 اوت (13 و 14 مرداد) و هینز فیشر رئیس‌جمهور اتریش به همراه وزیر خارجه این کشور روزهای 7 تا 9 سپتامبر (16 تا 18 شهریور) برای دیدار با مقامات ایران به تهران سفر خواهند کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو