فونیکسریمکسبهتام

انتقاد رانندگان مسیر فومن‌ ـ ماسوله از سازمان تاکسیرانی

عصر خودرو: رانندگان مسیر فومن‌ ـ ماسوله به دلیل نظارت کم سازمان تاکسیرانی بر تاکسی‌های شهری در زمینه حمل غیر مجاز مسافران و عدم ساخت مکان مناسب برای پایانه توسط شهرداری فومن به شدت انتقاد کردند.

انتقاد رانندگان مسیر فومن‌ ـ ماسوله از سازمان تاکسیرانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، این شهرستان از دیر باز به دلیل وجود دو قطب نمونه تاریخی و گردشگری هدف ورود گردشگران میلیونی از نقاط مختلف دنیا بوده است.

    شهرک تاریخی ماسوله و دژ تاریخی قلعه‌رودخان با داشتن کوه‌های سبز رنگ و سر به‌فلک کشیده و جنگل‌های انبوه و مطبوع درختان پهن‌برگ و تنومند زمینه جذب گردشگر را فراهم کرده است.
    علاوه بر گردشگران داخلی و خارج، خانواده‌های بومی زیادی هستند که برای امرار معاش و تحصیل و ... خود به شهر فومن سفر می‌کنند.
    در کنار این جمعیت کثیر بومی، تعداد زیادی از مسافران نیز عادت به استفاده از خودروی شخصی نداشته و از سیستم حمل و نقل عمومی برای سفر به شهرستان فومن بهره می‌برند.
    بدیهی است که انتقال و فراهم‌آوری رضایت حجم زیاد تقاضا کنندگان ناوگان حمل و نقل عمومی نیازمند وجود امکانات رفاهی از جمله ساختمان مناسب پایانه برای استراحت و... مسافران است.
    مسیر پر سکنه و گردشگرپذیر فومن به ماسوله با برخورداری از گردشگرهای زیاد داخلی و خارجی که به نوعی آبروی گردشگری شهر فومن محسوب می‌شود، فاقد مکان و ساختمان مناسب برای پایانه گردشگری است که این موضوع انتقاد شدید بسیاری از شهروندان و گردشگران را به همراه داشته است.
    برای تاکسی و خودروهای عمومی طبق ضوابط راهنمایی و رانندگی حمل و نقل مسافر محدوده‌ای تعیین شده که رانندگان این خودروها موظف به رعایت از آن هستند و تخطی از این محدوده در قوانین راهنمایی و رانندگی برای رانندگان خلاف محسوب می‌شود.
    برای دفعات متوالی در این مسیر رانندگان تاکسی‌های شهری مسافران ماسوله و خارج از محدوده خود را به مقصد انتقال می‌دهند که به نوعی تجاوز به حریم حریم رانندگان پایانه مسافری فومن به ماسوله بوده و نشانه ضعف نظارت سازمان تاکسیرانی فومن است.
    براساس قوانین حمل مسافر از جانب تاکسی‌های شهری به خارج از محدوده شهری خلاف قانون است که اگر در بین راه حادثه‌ای برای خودرو و سرنشینان آن رخ دهد به طور یقین پاسخگویی به این مسئله کاری دشوار خواهد بود و نیازمند رسیدگی مسئولان مربوطه است.

    ضرورت ساماندهی پایانه مسافری فومن‌ـ‌ماسوله

    یکی از رانندگان پایانه مسافری مسیر فومن‌ ـ ماسوله  با بیان اینکه این پایانه در گذشته با نام شرکت مسافری استقلال در مکانی دیگر مشغول به فعالیت بود، اظهار کرد: 9 سال است که با کمک مالک زمین و نظر شهرداری و راهنمایی و رانندگی فومن به مکان فعلی انتقال یافتیم.

    وی با تصریح بر اینکه عمر ایستگاه مذکور 30 سال است، افزود: در این سال‌ها پایانه مذکور به صورت ترکیبی خدمات‌رسانی می‌کند و مینی‌بوس‌ها، خودروهای شخصی دارای امتیاز و ضوابط و خودروهای عمومی و تاکسی در این پایانه برای حمل و نقل مسافران حضور دارند.

    راننده پایانه فومن‌ ـ ماسوله با تأکید بر اینکه در گذشته خودروهای شخصی مدل بالا به تاکسی تبدیل می‌شدند و خودروهای مدل پایین نیز با تاکسی‌های جدید معاوضه می‌شدند گفت: خودروهای تاکسی با حروف پلاک (ت) زیر نظر تبصره 13 هستند.

    وی با ابراز گله‌مندی از تعرض رانندگان تاکسی شهری به حریم رانندگان مسیر فومن به ماسوله و حمل و نقل غیر مجاز مسافر توسط آنها در این مسیر، یادآور شد: هیچ مسئولی پاسخگوی این بی‌قانونی به رانندگان پرتلاش پایانه مسافری فومن به ماسوله نیست.

    این راننده با اشاره به اینکه رانندگان پایانه مسافری فومن به ماسوله برای احقاق حقوق خود پشت درهای اتاق‌های مسئولان ذیربط دچار بلاتکلیفی هستند، خاطرنشان کرد: رانندگان این پایانه به صورت سالانه عوارض و مالیات پرداخت می‌کنند اما مسافرهای آنها توسط تاکسی‌های شهری به صورت غیر مجاز حمل می‌شوند.

    وی خواستار ساماندهی وضعیت و مکان پایانه مسافری فومن به ماسوله توسط مسئولان شد و افزود: شهرداری فومن در ورود غیرمجاز رانندگان تاکسی‌های شهری به مسیر فومن‌ـ‌ماسوله مقصر است و نظارت قاطع و دقیقی بر این بی‌قانونی ندارد.

    راننده مسیر فومن‌ ـ ماسوله با بیان اینکه شهرداری فومن برای ساماندهی پایانه مذکور هیچ اقدامی انجام نداده است، خاطرنشان کرد: رانندگان پایانه مسافری فومن‌ـ‌ماسوله از تعرض تاکسی‌داران شهری به حقوق خود گله‌مند هستند.

    ضرورت نظارت بیشتر سازمان تاکسیرانی فومن بر فعالیت تاکسی‌های مسیر فومن‌ـ‌ماسوله

    راننده دیگری نیز که خواست نامش فاش نشود با اشاره به اینکه رانندگان زیادی در پایانه مسافری فومن‌ـ‌ماسوله مشغول کسب درآمد هستند، اظهار کرد: تاکسیرانی شهرداری فومن چشمان خود را روی تضییع حق و بی‌قانونی بسته است.

    وی با بیان اینکه تاکسی‌های شهری به غیر از مسیر فومن‌ـ ماسوله در مسیر روستاهای باغبانان و شولم به صورت غیرمجاز در حریم رانندگان پایانه ورود می‌کنند، افزود: شهرداری فومن و سازمان حمل و نقل عمومی باید نظارت خود را بر این موضوع بیشتر کند.

    این راننده پایانه مسافری فومن‌ـ‌ماسوله گفت: مسئولان تاکسیرانی فومن در برخورد با راننده‌های متخلف تاکسی‌های شهری به صورت گزینشی عمل می‌کنند و در صورت جلوگیری از ورود تاکسی‌های شهری به حریم رانندگان پایانه مسافری فومن‌ـ ماسوله بسیاری از مشکلات مذکور برطرف می‌شود.

    وی با بیان اینکه در نحوه و قاطعیت نظارت تاکسیرانی شهرداری فومن انتقادات بسیاری وارد است، افزود: رانندگان با وجود چنین بی‌قانونی‌هایی متحمل مشقت‌های بسیاری هستند.

    این راننده به فقدان ساختمان مناسب برای پایانه فومن اشاره کرد و یادآور شد: رانندگان و مسافران در پایانه هیچ مکانی برای استراحت و استقرار ندارند.

    پایانه مسافری ماسوله فاقد امکانات مناسب برای گردشگران این شهرک تاریخی است

    مدیر پایانه مسافری فومن‌ ـ ماسوله نیز از واگذاری 2 هزار و 500 متر زمین شخصی خود به پایانه خبر داد و اظهار کرد: هیچ سازمانی برای احداث ساختمان و امکانات رفاهی برای شهروندان و گردشگران پیشگام نشده است.

    سجاد نظری با تصریح بر اینکه دو دستگاه سرویس بهداشتی و مکان موقت غیرمناسب برای رانندگان نیز با هزینه شخصی انجام شده است، یادآور شد: بازار هفتگی سه‌شنبه فومن در مجاورت با این پایانه قرار دارد و بسیاری از شهروندان از امکانات محدوده و شخصی پایانه استفاده می‌کنند.

    وی احداث ساختمان و ایجاد امکانات رفاهی و فروشگاهی در پایانه برای مسافران را ضروری دانست و افزود: شهرستان فومن با وجود مسافران زیاد، فاقد پایانه مناسب در چهار طرف خود است.

    مدیر پایانه فومن‌ ـ ماسوله با بیان اینکه هیچ‌گونه تسهیلاتی برای احداث ساختمان به این پایانه پرداخت نشده است متذکر شد: شهرداری فومن هیچ‌گونه همکاری با 100 راننده این پایانه مسافری ندارد.

    وی با ابراز گلایه از نظارت ضعیف تاکسیرانی شهرداری فومن بر تاکسی‌های شهری متعرض به حقوق رانندگان خودورهای عمومی و تاکسی بین شهری، خاطرنشان کرد: پایانه فعلی فومن به ماسوله فاقد هرگونه امکانات مناسب برای گردشگران میلیونی ماسوله است.

    نظری وجود کمبود امکانات را در کاهش جذب گردشگران تاثیرگذار دانست و افزود : این پایانه هنوز دارای فضای محصور نیست و وجود یک باب دکه و زمین شن‌ریزی شده بیشترین امکانات این پایانه برای شهروندان و مسافران محسوب می‌شود.

    وی با بیان اینکه شهرداری با پرداخت تسهیلات می‌تواند این مشکل را برطرف کند، گفت: 12 دستگاه مینی‌بوس، 41 خودروی تاکسی، 23 دستگاه سواری عمومی و 25 خودروی شخصی دارای امتیاز در پایانه مذکور خدمات‌رسانی می‌کنند.

    این مسئول خواسته رانندگان پایانه را نظارت سازمان تاکسیرانی شهرداری فومن بر تخلف تاکسی‌های شهری و احداث ساختمان مناسب برای پایانه مسافری فومن‌ـ‌ماسوله عنوان کرد.

    وی متذکر شد: ناظران تاکسیرانی فومن کمترین گذر و نظارت را در این مسیر دارند که موجب سواستفاده رانندگان تاکسی شهری شده است.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو