فونیکسریمکسبهتام

پیش‌بینی از آینده تولید خودرو

عصر خودرو: در حالی از سال ۹۲ تیراژ تولید خودرو در کشور روند افزایشی داشته که خودروسازان این روزها با چالش جدی چون کاهش تقاضا و عدم اطمینان نسبت به فروش خودرو در بازار مواجه هستند.

پیش‌بینی از آینده تولید خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری اعتبار به نقل از دنیای اقتصاد، براساس برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت خودروسازان باید در سال‌جاری یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو تولید کنند. موضوعی که اهمیت خاصی برای این وزارتخانه و خودروسازان دارد با این حال بلاتکلیفی این روزهای بازار خودرو به دلیل توافق هسته‌ای و انتظار کاهش قیمت باعث شده تحقق 4/ 1 میلیون دستگاهی خودرو در سال‌جاری با شک و تردید مواجه شود.
    با وجود آنکه خودروسازان تلاش دارند میزان تولید مذکور را محقق کنند، اما برخی از کارشناسان امید چندانی به این موضوع ندارند. در این بین ساسان قربانی، سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو امکان تحقق 4/ 1 میلیون دستگاهی خودرو در سال‌جاری را ضعیف می‌شمارد و می‌گوید: خودروسازان روزهای سختی را پشت‌سر می‌گذارند؛ بنابراین نمی‌توان به‌طور قطعی مشخص کرد که آنها بتوانند رقم پیش‌بینی شده در سال‌جاری را محقق کنند.
    این در حالی است که بعد از اعمال تحریم‌ها و افت تولید دوساله خودرو، تولید‌کنندگان توانستند در دو سال بعد از آن یعنی سال‌های 92 و 93 مشکلات خود را برطرف کنند و رقم‌های در نظر گرفته شده برای تولید را محقق کنند، اما نگرانی آنها نسبت به رقم تولید در سال‌جاری و از سوی دیگر سال آینده یکی از دغدغه‌هایی است که پیش‌بینی دقیقی درباره آن نمی‌توان انجام داد.

    با این وجود بسیاری توافق هسته‌ای ایران و حضور خودروسازان خارجی در بازار ایران را یکی از زمینه‌های مهم برای رشد تولید خودرو می‌دانند و معتقدند این مهم در صورتی می‌تواند منجر به رشد تولید خودرو شود که روند تولید خودروهای داخلی تغییر یابد.
    ساسان قربانی با اشاره به اینکه رقم در نظر گرفته شده برای تولید سال 95 یک میلیون و 600 هزار دستگاه است می‌گوید: شرط محقق شدن تولید خودرو در سال آینده تولید خودرو با پلت فرم جدید و با در نظر گرفتن دو عامل مهم قیمت و کیفیت است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم