فونیکسریمکسبهتام

ورود خودروهای هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی نیازمند حمایت دولت است

عصر خودرو : رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در زمینه نوسازی تاکسی ها فرسوده و ورود خودروهای هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی، نیازمند حمایت های مالی و تسهیلاتی دولت هستیم.

ورود خودروهای هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی نیازمند حمایت دولت است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، احمد دنیامالی با اعلام اینکه ورود تاکسی های هیبریدی از سال گذشته در دستور کار کمیسیون حمل و نقل شورای شهر است، تصریح کرد: وقتی صحبت از ورود تاکسی های هیبریدی می شود، این انتظار وجود دارد که شاهد باشیم در مقیاس کلان یعنی بیش از 5 هزار خودروی هیبریدی به ناوگان حمل و نقل خصوصی اضافه شود.

    وی با تاکید بر اینکه ورود محدود خودروها دستاوردی برای تهران در پی ندارد، افزود: درست است که در فاز جایگزینی و ورود تاکسی های هیبریدی اعتقاد نداریم که این سیستم ها باید تولید داخل باشند و قرار است به صورت وارداتی به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه شوند، اما بی هیچ تردیدی موفقیت این طرح در بومی سازی است.

    دنیامالی با تاکید بر اینکه به نفع شهرداری نیست به سمت وسایط حمل و نقل عمومی برود که توان تولید آن در داخل کشور وجود ندارد، خاطر نشان کرد که بومی سازی نشدن این طرح نه به نفع اقتصاد کشور است و نه بازار کار داخلی.

    نماینده مردم تهران در شورای شهر چهارم با تاکید بر اینکه کمیسیون حمل و نقل شورا در حال پیگیری این مهم است، یادآور شد: درست است که ورود تاکسی های هیبریدی در برنامه ریزی های شهرداری قرار دارد، اما اگر دولت کمک کند، به راحتی می توانیم مسائل را پیگیری کنیم.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر متذکر شد: از آنجایی که خزانه دولت در وضعیت مناسبی قرار ندارد باید در زمینه ورود خودروهای هیبریدی واقع بینانه تر برخورد کنیم. هرچند که در سال های اخیر دولت تلاش کرده در زمینه ورود خودروهای هیبریدی سود بازرگانی را حذف کند، اماهمچنان بحث اقتصادی و به صرفه بودن اجرای این طرح برای بخش خصوص در هاله ای از ابهام است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو