فونیکسریمکسبهتام

۶۵هزار کامیون فرسوده از رده خارج می‌شود

عصر خودرو: مدیر بخش حمل و نقل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت از جایگزینی ۶۵ هزار کامیون و کشنده با عمر بالای ۳۵ سال خبر داد و گفت: با تصویب شورای اقتصاد شرکت ملی نفت این تعداد کامیون و کشنده را با کامیون‌های جدید جایگزین می‌کند.

۶۵هزار کامیون فرسوده از رده خارج می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، ناصر اسماعیل‌زاده با بیان این‌که هم‌اکنون 180 هزار کامیون با عمر 25 سال در جاده های کشور تردد می کند، اظهار کرد: در مرحله اول طرح جایگزینی 65 هزار کامیون بالای 35 سال و 7 هزار کامیون بالای 40 سال از رده خارج می شوند.

    وی افزود: هر کامیون فرسوده به ازای 1000 کیلومتر پیمایش، 50 تا 60 لیتر سوخت مصرف می کند در حالی که مصرف سوخت در کامیون‌ها و کشنده های جدید 28 تا 35 لیتر است.

    وی با بیان این‌که این طرح در رده کامیون‌های 10 تا 18 تن، 19 تا 26 تن و کشنده های 26 تن به بالا اجرا می شود، بیان کرد: هر کامیون به طور متوسط سالانه 120 هزار کیلومتر در پیمایش دارد که این جایگزینی ، تاثیر مستقیم و قابل توجهی در منابع سوخت کشور خواهد داشت.

    به گفته این مسئول در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور ، طبق بند قاف تبصره 2 بودجه سال 1393 ، در این طرح دو میلیارد و 700 میلیون دلار از محل صرفه جویی میزان سوخت مصرفی در طرح جایگزینی به سرمایه گذاران و سازندگان کامیونها پرداخت می شود.

    به گزارش تسنیم، اسماعیل زاده همچنین گفت: با توجه به این‌که آمار کامیون‌های فرسوده در سامانه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای موجود است نیازی به ثبت‌نام در این طرح نیست و به محض اعلام فراخوان، مراحل جایگزینی آغاز می شود.

    وی همچنین تصریح کرد: 115 هزار کامیون و کشنده فرسوده با عمر بین 25 تا 35 سال در مراحل بعدی جایگزین خواهد شد و اجرای این طرح که نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت ملی نفت ایران است می تواند به انقلابی بزرگ در صنعت ترانزیت جاده ای کشور منجر شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو