فونیکسریمکسبهتام

رئیس انجمن جایگاه داران سی ان جی به فارس خبر داد

رویکرد دوباره به ‌CNG در پی تخفیف دولت

مصرف در تعطیلات ۱۲ درصد افزایش یافت

عصر خودرو : رئیس انجمن جایگاه داران سی ان جی با اشاره به مصرف ۲۰ میلیون متر مکعبی این سوخت در تعطیلات عید فطر گفت: با سیاست حمایتی دولت شاهد رشد ۱۲ درصد مصرف سی ان جی بودیم.

رویکرد دوباره به ‌CNG در پی تخفیف دولت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، اردشیر دادرس با اشاره به اینکه مصرف CNG در چند روز تعطیلات عید سعید فطر روند افزایشی به خود گرفت، گفت: در این مدت شاهد بهبود عرضه CNG به مصرف کنندگان این سوخت بودیم.

    وی ادامه داد: روند مصرف رو به بهبود است به طوری که می‌توان امیدوار بود CNG به جایگاه اصلی خود بازگردد.

    رئیس انجمن صنفی جایگاه داران CNG ادامه داد: در این مدت به طور میانگین شاهد رشد 12 تا 15 درصدی مصرف CNG بودیم که این رشد به دلیل 4 عامل ایجاد شده است.

    دادرس خاطرنشان کرد: مهمترین عامل، کاهش قیمت CNG از 600 به 500 تومان است که البته باید این موضوع را نیز به گوش مسئولین رساند که هنوز کارمزد سال 94 مشخص نشده است.

    وی با اشاره به اینکه باید وضعیت قیمت و عرضه ال‌پی‌جی را نیز دولت مشخص کند، تصریح کرد: قیمت ال پی جی باید متناسب با قیمت CNG باشد زیرا در حال حاضر شاهدیم برخی از مصرف کنندگان به طور غیرقانونی از گاز ال‌پی‌جی استفاده می کنند.

    وی با اشاره به کارمزد پایه، ویژه، تشویقی و فنی گفت: امیدواریم هرچه زودتر این 4 کارمزد در اختیار جایگاه داران قرار گیرد.

    دادرس در پایان با اشاره به تشکیل کنسرسیوم‌های جایگاه‌های CNG گفت: با تصویب شورای اقتصاد و همچنین هیات مدیره شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی قرار است در نیمه دوم سال جاری، جایگاه دارن فقط از طریق کنسرسیوم‌های مشخص و معتبر اقدام به احداث جایگاه کنند که این یک انقلاب در احداث جایگاه‌ها به شمار می‌رود که می‌تواند منجر به بهبود کیفیت جایگاه‌ها نیز شود.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: مصرف CNG پیش از حمایت دولت حدود 18.5 تا 19 میلیون متر مکعب بود که هم‌اکنون با رشد یک میلیون متر مکعبی شاهد مصرف 19.5 تا 20.5 میلیون متر مکعب گاز CNG در کشور هستیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط