فونیکسریمکسبهتام

معاون شهرداری اراک خبر داد:

"ایستگاه‌های دوچرخه" در اراک راه‌اندازی می‌شود

عصر خودرو: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک گفت: طرح دوچرخه سواری در کلانشهر اراک به منظور کاهش آلودگی هوا در کلانشهر اراک اجرایی می‌شود.

"ایستگاه‌های دوچرخه" در اراک راه‌اندازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از تسنیم، ابوالفضل شالی‌بگ با اشاره به بررسی‌های انجام شده در مورد اجرای طرح دوچرخه سواری اظهار داشت: در حال حاضر طراحی مسیر دوچرخه سواری به فراخوان گذاشته شده و با یک جمع بندی نهایی و انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی طرح آغاز می‌شود.
    وی افزود: با توجه به آمار دانشگاه علوم پزشکی اراک، بیشترین عامل مرتبط با افزایش بیماری‌های قلبی، عروقی و ریوی، افزایش آلاینده‌های دی اکسید گوگرد، ذرات معلق و منواکسید کربن بوده به طوری‌که آلودگی هوا می‌تواند سبب کاهش عمر شهروندان شود و باید در این راستا تدابیر لازم اتخاذ شود.
    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک تصریح کرد: وسایل نقلیه موتوری منبع اصلی تولید دی اکسید نیتروژن و مهم‌ترین آلوده کننده هوا، گرد و غبار طبیعی، دود و مونواکسید کربن ناشی از آتش سوزی‌ها از منابع اصلی آلوده کننده در شهرهای صنعتی به شمار می‌رود.
    ابوالفضل شالی بگ خاطر نشان کرد: آلودگی هوا باید مورد توجه جدی مسئولان و برنامه ریزان اجتماعی در دستگاه‌ها قرار گیرد و باید تلاش شود تا فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و نیز دوچرخه در جامعه تبیین و نهادینه شود تا بتوانیم در راستای کاهش آلودگی هوا گام برداریم.
    وی افزود: آماربالای تردد خودروهای تک سرنشین وخودروهای فرسوده و غیراستاندارد در کلانشهر اراک و میزان بالای گازهای آلاینده هوا ناشی از این وسایل مشکلات بسیاری را ایجاد کرده که اجرای طرح دوچرخه‌سواری می‌تواند در راستای کاهش آلودگی هوا بسیار مهم و تاثیرگذار باشد.
    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک تصریح کرد: تنها وسیله نقلیه‌ای که بدون داشتن آلودگی هوا و آلودگی صوتی می‌تواند ورزش مناسب، سالم و کم‌هزینه‌ای نیز باشد دوچرخه است که باید استفاده از این مهم در بین افراد جامعه نهادینه شود و مزایای این مهم در جامعه تبیین شود.
    ابوالفضل شالی بگ خاطر نشان کرد: مسیرهای مورد نظر برای دوچرخه سواری مشخص شده و در فاز اول با ایجاد ایستگاه های دوچرخه سعی داریم با کمک کارت شهروندی به صورت مکانیزه سیستم تحویل دوچرخه را انجام دهیم که در صورت استقبال شهروندان و فرهنگ سازی لازم توسعه مسیر دوچرخه سواری در دستور کار قرار می‌گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو