فونیکسریمکسبهتام

چشم امید فورد به برون‌سپاری

عصر خودرو: هزینه‌های بالای نیروی کار در آمریکا موجب شده است شرکت خودروسازی فورد برای دستیابی به سود بیشتر تولید دو خودروی کوچک خود را به خارج از مرزهای آمریکا منتقل کند و به این ترتیب با برون‌سپاری از هزینه‌های بالای تولید فرار کند.

چشم امید فورد به برون‌سپاری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، گرچه وقتی قیمت بنزین به هر گالن 4 دلار افزایش یافت، کامیون‌های پیکاپ ساخت این شرکت همچون خودروهای پرطرفدار سری اف همچنان جزو تولیدات پرسود شرکت فورد باقی ماندند، اما خودروهای جمع و جور کم مصرفی همچون فوکوس و سی-مکس در میان خریداران از محبوبیت خاصی برخوردار شدند.

    فروش خودرو فوکوس در سال 2012 به بیش از 245 هزار دستگاه رسید که نسبت به سال پیش از آن رشدی 40 درصدی را نشان داد اما از آن پس با ارزان شدن قیمت سوخت این آمار دچار افت شد. حالا فروش‌این خودروهای جمع و جور افتی 16 درصدی را شاهد هستند. در فصل نخست سال 2014، خودروهای کوچک 20 درصد از کل بازار خودروی آمریکا را تشکیل می‌دادند، اما این رقم امسال به 5/ 18 درصد افت کرده است که کمترین سطح از سال 2009 تاکنون است. شرکت فورد هنوز اعلام نکرده است که تولید این خودروهای کوچک را به چه کشوری منتقل خواهد کرد، اما انتقال کل تولید آنها تا سال 2018 را تایید کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم