فونیکسریمکسبهتام

در جلسه ستاد تسهیلات سفر استان البرز مطرح شد؛

اطلاع رسانی از طریق پیامک در کاهش ترافیک موثر است

عصر خودرو : در جلسه ستاد تسهیلات سفر استان البرز موضوعاتی از قبیل کاهش ترافیک با اطلاع رسانی از طریق پیامک، نظارت بر مراکز اقامتی و استقرار تیم های امدادی در محور کرج - چالوس مطرح و بررسی شد.

اطلاع رسانی از طریق پیامک در کاهش ترافیک موثر است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، جلسه ستاد تسهیلات سفر استان البرز عصر روز یکشنبه، در سالن شهدای دولت استانداری البرز و با حضور استاندار و جمعی از مدیران کل استان برگزار شد.

    سید حمید طهایی با اشاره به اینکه تعطیلات عید فطر سال گذشته 4 روز بود، اظهار کرد: در ایام تعطیلات عید فطر، در سال گذشته بیش از 6 میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز عبور کردند.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه در ایام تعطیل حجم ترافیک در محورهای استان بالا می رود، گفت: سال گذشته به علت ترافیک سنگین در برخی نقاط استان خدمت رسانی به مسافران با مشکل مواجه شد.

    به گفته استاندار البرز اطلاع رسانی از طریق  GIS و پیامک برای کاهش حجم ترافیک در ایام تعطیل ضروری است.

    طهایی به عبوری بودن استان البر اشاره کرد و گفت: در استان البرز موضوع مراکز اقامتی و تمهیدات لازم برای حضور گردشگران و مسافران کم رنگ است.

    وضعیت راهها در سایت راهداری کشور به صورت آنلاین  قابل مشاهده است

    طهایی خطاب به مدیران دستگاههای اجرایی گفت: باید برای رفع مشکلات در حوزه ترافیک و همچنین جذب گردشگر همه تلاش کنند.

    در ادامه عبدالناصر میرچی مدیر کل اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری البرز گفت: با همکاری فرمانداران شهرستانها ستاد تسهیلات سفر فعال شده است.

    به گفته میرچی نظارت بر اسکان مسافران، رسیدگی به شکایات مسافران، ایجاد امکانات در مراکز تفریحی و تاریخی، برنامه ریزی کشیک و راهنمایی مسافران از جمله وظایف این اداره کل در ایام تعطیلات عید فطر است.

    مدیرکل اداره کل میراث فرهنگی البرز خاطرنشان کرد: برای اطلاع رسانی به مسافران کتابچه به همراه نقشه گردشگری استان توزیع می شود.

    میرچی با اشاره به اینکه اگر جمعه عید باشد با ترافیک کمتری مواجه می شویم، گفت: باید با برنامه ریزی های دقیق آمادگی لازم را برای ارائه خدمات به مسافران داشته باشیم.

    ابوالقاسم باقری مدیرکل بحران استانداری در ادامه جلسه با اشاره به اینکه اوج ترافیک در روزهای پایانی هفته است، گفت: برای کاهش ترافیک باید وضعیت مسیرها از طریق دوربین ها و اپلیکیشن ها قابل رؤیت باشد.

    به گفته مدیرکل اداره کل حمل و نقل و پایانه های مسافربری البرز مردم می توانند در سایت سازمان راهداری کشور وضعیت راهها را به صورت آنلاین مشاهده کنند.

    ضرورت ایجاد باند ویژه امدادی در محور کرج - چالوس

    وی با اشاره به اینکه در مسیر کرج - کندوان یک جایگاه سیار سوخت وجود دارد، افزود: باید جایگاههای سوخت سیار در این نقاط بیشتر شود.

    باقری در پایان یکطرفه شدن جاده جالوس را در افزایش ترافیک بی تاثیر ندانست و افزود: با شروع فصل گرما مردم برای شنا به استخر و حوزه های آبگیر کنار سدها می روند برای جلوگیری از بروز تلفات اداره کل ورزش و جوانان استان باید در این محدوده هایی تابلو نصب کند.

    احسان نصیری مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در ادامه با اشاره به اینکه تیم های امدادی با حداکثر ظرفیت خود آماده خدمات رسانی به مردم هستند، گفت: 5 پایگاه سیار امدادی در ایام تعطیلات عید فطر در البرز اضافه می شود.

    به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز باید یک باند ویژه امداد در جاده چالوس اضافه شود تا آمبولانس ها در مواقع یکطرفه بودن جاده چالوس بتوانند به راحتی تردد و عملیات امداد و نجات را انجام دهند.

    وی در پایان تعبیه دوربرگردان در طول اتوبان تهران – کرج را ضروری دانست و گفت: برخی خودورها به علت حجم بالای ترافیک از ادامه مسیر منصرف می شوند که تعبیه دوربرگردان امکان دور زدن و برگشتن را برایشان فراهم می کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط