فونیکسریمکسبهتام

تولید نخستین رینگ‌های فیبر کربنی تولید انبوه توسط فورد

عصر خودرو: استفاده از کربن به جای آلومینیوم به کاهش وزن کلی خودرو کمک می کند و پویایی هندلینگ را به لطف کاهش چشمگیر در وزن افزایش می دهد.

تولید نخستین رینگ‌های فیبر کربنی تولید انبوه توسط فورد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران، فورد جزئیات جدیدی را درباره رینگ های فیبر کربنی نوآورانه خود که به صورت استاندارد با شلبی GT350R ماستنگ عرضه می شوند، ارائه کرده است. فورد مدعی است نخستین خودروساز جهان محسوب می شود که رینگ های فیبر کربنی تولید انبوه را برای یک خودرو تولیدی ارائه می کند.فورد به همراه شرکت استرالیایی کربن رولوشن رینگ های سبک وزن شلبی GT350R را ساخته اند. کربن رولوشن در زمینه تولید چرخ های کامپوزیتی متخصص است.

استفاده از کربن به جای آلومینیوم به کاهش وزن کلی خودرو کمک می کند و پویایی هندلینگ را به لطف کاهش چشمگیر در وزن افزایش می دهد. چرخ جدید فورد تنها 18 پوند (8 کیلوگرم) وزن دارد که در مقام مقایسه، یک چرخ آلومینیومی با طراحی مشابه 33 پوند (15 کیلوگرم) وزن دارد.

به گفته "آدام ورث"، سرپرست بخش عملکرد شاسی فورد، رینگ های فیبر کربنی کاهش 60 پوندی (27 کیلوگرم) وزن خودرو در مقایسه با نمونه های آلومینیومی را به همراه داشته و فرمان پذیری خودرو نیز بهبود می یابد. ما باور داریم که رینگ های فیبر کربنی جدید یک نمونه فوق العاده ارتقا عملکرد از طریق نوآوری هستند و می توانند یک تغییر دهنده بازی در صنعت خودروسازی نام بگیرند.

تولید نخستین رینگ‌های فیبر کربنی تولید انبوه توسط فوردکربن رولوشن با الهام از شاتل های فضایی، یک پوشش حرارتی سرامیکی را در اطراف بخش داخلی رینگ و پشت بازوهای آن از طریق قوس پلاسما ایجاد کرده است تا از آسیب دیدن رینگ ها در نتیجه گرمای ایجاد شده توسط دیسک های ترمز جلوگیری شود. ظاهر شیشه ای ویژه روی رینگ ها نیز نه تنها بر زیبایی آنها می افزاید، بلکه امکان سال ها مواجهه با نمک، پرتو فرابنفش و مواد شیمیایی موجود در جاده ها را فراهم می کند.

شایان ذکر است، فورد در خودروهای GT350 و GT350R یک پیشرانه جدید 5.2 لیتری هشت سیلندر خورجینی با خط قرمز 8,250 دور در دقیقه بکار گرفته است. این پیشرانه توانایی تولید 526 اسب بخار نیرو و 429 پوندفوت گشتاور را دارد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
      آرشیو