فونیکسریمکسبهتام

تولید خودروهای آتش‌نشانی متوقف نشده است

عصر خودرو: اگرچه در گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت آمار تولید خودروهای آتش‌نشانی در کشور صفر است، با این حال تولید این محصول توسط کاربری‌سازان صورت می‌گیرد.

تولید خودروهای آتش‌نشانی متوقف نشده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، وزارت صنعت، معدن و تجارت هر ماهه گزارشی از وضعیت تولید خودرو در کشور منتشر می‌کند که حاوی جزئیات تولید انواع خودروهای سواری، وانت، اتوبوس، مبنی‌بوس، کامیون و غیره در کشور است.

    نگاهی به این آمار نشان می‌دهد که مدت‌های مدیدی است که خودروهای آتش‌نشانی در کشور تولید نمی‌شود با این حال دبیر انجمن خودروسازان ایران می‌گوید که تولید این محصولات بسته به سفارش وزارت کشور و شهرداری‌ها در جریان است.

    احمد نعمت‌بخش در این زمینه درباره دلیل صفر بودن آمار تولید خودروهای آتش‌نشانی در گزارش‌های ماهانه وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: تولید خودروهای آتش‌نشانی در کشور متوقف نشده و در بازه‌های زمانی مختلف با سفارش وزارت کشور و شهرداری‌ها این کار صورت می‌گیرد.

    وی با بیان اینکه تولید خودروهای آتش‌نشانی در دو مرحله صورت می‌گیرد، خاطرنشان می‌کند: در مرحله اول متقاضیان شاسی مناسب برای ایجاد کاربری آتش‌نشانی را که معمولا شاسی کامیون است از شرکتهای خودروساز خریداری می‌کنند و در مرحله بعد شرکتهای کاربری‌ساز، تجهیزات آتش‌نشانی روی این شاسی نصب می‌کنند.

    دبیر انجمن خودروسازان ادامه می‌دهد: گزارش‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره خروجی خودرو از کارخانه‌های خودروسازی است بنابراین آمار تولید خودروهای آتش‌نشانی در شرکت‌های کاربری‌سازی در این گزارش قید نمی‌شود.

    وی در پاسخ به اینکه چرا خودروهای آتش‌نشانی مستقیما در شرکت‌های خودروسازی تولید نمی‌شوند، خاطرنشان می‌کند: به طور معمول شرکتهای تولیدکننده خودروهای تجاری و سنگین وارد حوزه نصب کاربری‌های مختلف بر روی خودرو در خطوط تولید نمی‌شوند بلکه این شرکتها شاسی مناسب را تولید می‌کنند و در شرکتهای کاربری‌سازی، کاربری‌های مختلف مانند آتش‌نشانی، آمبولانس و غیره بر روی شاسی نصب می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو