فونیکسریمکسبهتام

استاندار ایلام تاکید کرد:

۲ پارکینگ بزرگ برای ایام اربعین در شهرستان مهران نیاز است

عصر خودرو : استاندار ایلام با اشاره بر ضرورت بکارگیری امکانات استان های دیگر برای خدمات رسانی بیشتر به زوار در ایام منتهی به اربعین حسینی، گفت: دو پارکینگ بزرگ برای اربعین در شهرستان مهران نیاز است.

۲ پارکینگ بزرگ برای ایام اربعین در شهرستان مهران نیاز است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمدرضا مروارید در نشست ستاد ساماندهی اربعین اظهار کرد: رسیدگی به حجم بسیار زیاد زوار عبوری از استان نیازمند همکاری و تلاش همه دستگاه های اجرایی در استان ، بهره گیری از ظرفیت های ملی و سایر استانها و استفاده از ظرفیت های مردمی است.

    وی افزود: مدیران دستگاه های اجرایی از هم اکنون باید هماهنگی ها لازم را با مسئولان سایر استان ها انجام دهند تا از ظرفیت ها و امکانات آنان برای حضور در ایلام و خدمات رسانی به زائران استفاده شود.

    استاندار ایلام گفت: یکی از مشکلات تردد زوار اربعین حسینی در سال گذشته کمبود فضا برای پارک خودروهای شخصی و عمومی بویژه اتوبوس ها بود که باید از فضاهای در اختیار همچون پارکینگ مسکن مهر بهره برد ضمن اینکه مسئولان انتظامی کشور بر ضرورت ایجاد دو پارکینگ در محدوده شهر مهران تاکید کرده اند.

    مروارید با اشاره به تردد بیش از یک و نیم میلیون زائر از مرز مهران در ایام اربعین پارسال و پیش بینی حضور حدود سه میلیون در سال جاری یادآور شد: بخشی از این افراد اتباع خارجی و بویژه افاغنه هستند که نمی توان آمار دقیقی از حضور آنها تهیه کرد.

    وی گفت: باید با هماهنگی تمامی دستگاه ها نظارت بیشتری بر تردد اتباع خارجی داشت و گمرک استان نیز با همکاری نیروی انتظامی باید تعداد دستگاه ها و گیت ها عبوری را افزایش داده و نظارت و کنترل بیشتری برای آمد و رفت زائران داشته باشد.

    وی ادامه داد: استقرار موکب ها در نقاط نامناسب پارسال به ایجاد گره های ترافیکی منجر شد که باید از هم اکنون هماهنگی های لازم با مسئولان این موکب ها صورت گیرد و با جانمایی مناسب، در مکان های مورد نیاز روند پذیرایی از زوار شکل بهتری بگیرد.

    وی اضافه کرد: مدارس، مهمانسراها و زائرسراها نیز از هم اکنون باید شناسایی و تجهیز شوند ضمن اینکه تامین زمین مورد نیاز برای ایجاد اردوگاه هلال احمر و ایستگاه سلامت دانشگاه علوم پزشکی نیز در برنامه ریزی های مسوولان لحاظ شود.

    استاندار ایلام گفت: اعتبار ویژه ای در ستاد مرکزی اربعین به منظور تکمیل جاده های کمربندی در مسیرهای منتهی به مرز در نظر گرفته شده که باید از این منبع برای سرعت بخشیدن به روند احداث مسیرها بهره برد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو