فونیکسریمکسبهتام

خودرو صاحب دانشکده‌ای به‌روز و مبتنی بر صنعت

عصر خودرو : دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت به‌عنوان نخستین دانشکده تخصصی مهندسی خودرو در کشور برای رسیدن به اهداف خود راه طولانی را باید بپیماید زیرا در اهداف نهایی این دانشکده در مرحله نخست ارتباط مستمر با صنعت خودرو تعریف شده است؛ صنعتی که درحال‌حاضر با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند و ارتباط با این دانشکده می‌تواند تاحدودی از مشکلات آن بکاهد.

خودرو صاحب دانشکده‌ای به‌روز و مبتنی بر صنعت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، همچنین این دانشکده از نظر ساختار، موقعیت خوبی برای برقراری ارتباط بین‌المللی با صاحبنظران، چه در صنعت خودرو و چه در دانشگاه‌های بین‌المللی دارد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این تعامل برقرار خواهد شد و دانشکده را به اهداف تعریف شده‌اش نزدیک‌تر می‌کند. دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت از نقاط قوت بسیاری برخوردار است اما از آنجایی که این دانشگاه مانند دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها نمی‌تواند جدا از صنعت حرکت کند، 2 ویژگی به روز بودن و مبتنی بر صنعت بودن از مهم‌ترین وجوه قوت این دانشکده به‌شمار می‌رود زیرا رشته مهندسی خودرو بر همین مبنا شکل گرفته و در این مسیر حرکت می‌کند.

    دانشجویان محور اصلی هر دانشگاه هستند و بر همین اساس دانشجویان در این دانشکده در 2 مقطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا) تعلیم می‌بینند البته در یک دوره زمانی در مقطع کارشناسی هم جذب دانشجو انجام می‌شد. در این بین دانشجویان مقطع کارشناسی با هدف پشتیبانی صنعت خودرو کشور مورد آموزش قرار می‌گرفتند اما آموزش و تربیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی بر این اساس شکل گرفته است که توانایی پیاده‌سازی دانش‌های روز دنیا در رشته‌های مختلف از جمله مکانیک، الکترونیک و مواد در صنعت خودرو را داشته باشند.

    با چشم‌اندازی که برای دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت در این زمینه تعریف شده، به نظر می‌رسد این موضوع با حضور دانشجویان با استعداد در این دانشگاه محقق خواهد شد. چندی پیش از طریق یکی از خبرگزاری‌ها این خبر اعلام شد که قرار است، نخستین دانشکده تخصصی خودرو کشور در منطقه ویژه اقتصادی پیام در استان البرز احداث شود اما از آنجایی که دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت به‌عنوان نخستین دانشکده تخصصی خودرو در ایران و علاوه بر آن در سطح خاورمیانه مشغول به فعالیت است، به نظر می‌رسد این مرکز در قالب پژوهشکده راه‌اندازی شود، بنابراین در استفاده از کلمات درباره ماهیت آن دقت کافی موردنظر قرار نگرفته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو