فونیکسریمکسبهتام

پروازهایی که به مترو وصل می‌شود

صرفه‌جویی ۵۴ هزار میلیارد تومانی در مصرف سوخت

عصر خودرو : ا نزدیک شدن به روزهای پایانی طرح اتصال دو فرودگاه بزرگ پایتخت به خطوط متروی شهری، به نظر می‌رسد در طول ماه‌های آینده تعداد قابل توجهی از مسافران پروازهای این دو فرودگاه می‌توانند از مترو برای رسیدن به مقاصدشان استفاده کنند.

صرفه‌جویی ۵۴ هزار میلیارد تومانی در مصرف سوخت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، با رسیدن اعتبارات لازم به طرح مترو فرودگاه مهرآباد، این طرح روزهای پایانی کار اجرای خود را می‌گذارند و احتمالا تا پایان تابستان به خطوط اصلی شبکه مترو متصل خواهد شد.

    طبق اعلام مدیرعامل شرکت متروی تهران، این خط در ادامه خط شرق به غرب متروی تهران از ایستگاه ارم سبز منشعب شده و به شکل مجزا به فرودگاه مهرآباد متصل می‌شود خطی که بناست تا داخل ترمینال‌های این فرودگاه نیز بیاید و به این ترتیب بسیاری از مسافران را از لحظه پیاده شدن از هواپیما همراهی کند.

    هر چند هنوز بخشی از کار ساخت تونل و ریل این مسیر باقی مانده است اما پیشرفت 85 درصدی این پروژه نشان از آن دارد که در آینده نزدیک می‌توان به بهره‌برداری آن امید داشت اما آنچه بیش از فرودگاه مهرآباد اهمیت دارد بحث اتصال ریلی فرودگاه امام خمینی (ره) به شبکه متروی پایتخت است.

    این فرودگاه که به دلیل فاصله چندده کیلومتری آن با شهر از نظر رفت و آمد مشکلات زیادی را برای مسافران به وجود آورده می‌تواند با در اختیار داشتن یک خط متروی مجزا بخش قابل توجهی از نیاز مسافران خود را از این طریق حل کند.

    طبق اعلام مدیرعامل شرکت مترو این پروژه نیز پیشرفتی بیش از 80 درصدی داشته و البته برای تکمیل شدن به بودجه دولتی احتیاج دارد.

    طبق اعلام درویشی بودجه مورد نیاز برای این بودجه نزدیک به 300 میلیارد تومان است که در دولت قبل 120 میلیارد تومان آن تامین شده و مابقی باید در دستور کار قرار گیرد.

    البته در صورتی که از نظر اعتبارات مشکل این پروژه حل شود نیز مدیرعامل مترو وعده داده راس شش ماه آینده فرودگاه امام خمینی (ره) از خطوط ریلی بهره‌مند شود.

    در کنار بحث راحتی مسافران هوایی برای انتقال به محدوده‌های شهری آنچه که بیش از همه جلب توجه می‌کند بحث صرفه‌جویی قابل توجه در مصرف سوخت از طریق این خطوط مترو است که طبق اعلام مدیرعامل شرکت مترو قریب به 54 هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی در بر خواهد داشت.

    باید دید در صورت رسیدن اعتبارات لازم آیا می‌توان امید داشت از روزهای ابتدایی سال 95 مترو در دو فرودگاه بزرگ پایتخت راه‌اندازی شود یا اینکه باز هم محدودیت بودجه کار را برای نهایی کردن این دو طرح مهم با اما و اگر روبرو می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو