فونیکسریمکسبهتام

اعتصاب کارکنان مترو، زندگی لندنی‌ها را مختل کرد

عصر خودرو : اعتصاب کارکنان متروی لندن، رفت و آمد در پایتخت این کشور را مختل کرده است.

اعتصاب کارکنان مترو، زندگی لندنی‌ها را مختل کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، از ساعت 6 بعد از ظهر چهارشنبه گذشته، رانندگان و کارکنان قطارهای زیرزمینی لندن در اعتراض به برآورده نشدن خواسته‌هایشان توسط کارفرما، دست از کار کشیدند و این اعتصاب تا پنج‌شنبه (9 ژوئیه 2015) ادامه داشت.

    اگرچه طی چند سال اخیر، کارگران و کارکنان بخش‌های مختلف مترو بارها به دلایل مختلف دست از کار کشیده و باعث اختلالاتی در برخی خطوط یا بعضی از خدمات شبکه مترو شده‌اند اما این نخستین بار طی 13 سال گذشته است که همه اتحادیه‌های صنفی مرتبط با کارکنان شبکه قطار زیرزمینی لندن همزمان اعتصاب کرده‌اند و در نتیجه، خدمات مترو در تمامی خطوط کاملا متوقف شده است.

    طی این 13 سال، میزان استفاده از خدمات متروی لندن و در نتیجه، وابستگی ساکنان شهر به این خدمات بیشتر شده است.

    مترو لندن 150 سال پیش راه اندازی شد و امروزه نقشی اساسی در رفت و آمد در پایتخت انگلیس دارد. طول خطوط متروی لندن به بیش از 400 کیلومتر می‌رسد و هر سال بیش از یک میلیارد و 200 میلیون سفر شهری از این طریق انجام می‌شود. با توجه به گستردگی شهر و اینکه بسیاری از مردم در مسافت های دور از محل کارشان زندگی می‌کنند، ادامه فعالیت عادی شهری بدون خدمات مترو امکانپذیر نیست.

    بنابر گزارش بی‌بی‌سی، مدیریت حمل و نقل لندن - تی اف ال - که یک نهاد دولتی و مسئول فعالیت حمل و نقل عمومی لندن از جمله اتوبوس و مترو است، برای کمک به کاهش مشکلات ناشی از اعتصاب روز پنجشنبه 200 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی شهر افزوده و برخی دیگر از خدمات خود، مانند سرویس رفت و آمد در رودخانه تیمز را افزایش داده است.

    با این همه، لندن در روز پنج‌شنبه شاهد ترافیک سنگین و ازدحام اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و خودروهای شخصی، افزایش شمار دوچرخه‌سواران، صف‌های طولانی اتوبوس، ازدحام در ایستگاه‌های قطارهای بین مرکز شهر و حومه و جمعیت انبوهی بود که پای پیاده به محل کار خود می‌رفتند. تعداد نامعلومی هم سر کارهای خود حاضر نشده‌اند و بعضی از آنها هم کار از راه دور را ترجیح داده‌اند.

    بنابر این گزارش اعتصاب روز پنجشنبه به دلیل اختلاف نظر بین اتحادیه‌های کارگری و مدیریت مترو بر سر دستمزد و شرایط کار صورت گرفته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو