فونیکسریمکسبهتام

مقایسه مشخصات و ویژگی‌های مرسدس بنز C۲۰۰ ۲۰۱۵ و ب‌ام‌و ۳۲۰i ۲۰۱۵

رقابت ۱۸۴ اسب بخاری ژرمن‌ها در ایران

عصر خودرو: اگر به خاطر داشته باشید، سال گذشته در مورد ورود تعداد محدودی مرسدس بنز C-Class اتاق جدید (۲۰۱۵) به گمرکات کشور و همچنین احتمال عرضه آنها در بازار داخلی خبر دادیم و برخی از واردکنندگان و نمایشگاهداران نیز پیش‌بینی می‌کردند که این مدل تا اواخر پاییز یا زمستان سال ۹۳ به بازار عرضه شود، هرچند که مسائلی مانند عدم بازگشایی ثبت سفارش، مانع از این امر شد. اما در حال حاضر و علی‌رغم اینکه هنوز امکان ثبت سفارش برای C-Class ۲۰۱۵ فراهم نشده است، تعداد محدودی از این مدل توسط واردکنندگان شخصی به کشور وارد شده و حتی اخیرا به برخی‌ اتوگالری‌های تهران نیز راه یافته است که ظاهرا همه آنها از نوع C۲۰۰ هستند. بنابراین احتمال می‌رود که به‌زودی نام این مدل و همچنین مدل C۲۵۰ به فهرست خودروهای سواری مجاز برای ورود به کشور، راه یابد و بدین ترتیب یک رقیب جدید و تازه نفس در بازار داخلی، ب‌ام‌و‌های ۳۲۰i و ۳۲۸i را به چالش دعوت می‌کند.

رقابت ۱۸۴ اسب بخاری ژرمن‌ها در ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، از آنجایی که فعلا مدل‌های موجود در اتوگالری‌ها از نوع C200 هستند، تصمیم گرفتیم تا مشخصات و ویژگی‌های این سدان اشتوتگارتی را با نزدیک‌ترین رقیب باواریایی خود، یعنی ب‌ام‌و 320i مقایسه کنیم؛ هرچند که ممکن است تا زمان صدور مجوز شماره‌گذاری این مرسدس بنزها، پای فیس‌لیفت 2016 ب‌ام‌و سری 3 نیز به کشور باز شود.

    آقای شیک‌پوش یا جوان خوش‌تیپ؟!

    از نظر خیلی‌ها، C-Class 2015 شباهت زیادی به نسل فعلی S-Class دارد و یقینا این تشابه، بیشتر در فرم کاسه چراغ‌های جلو و عقب آن دیده می‌شود اما در مدل‌های آوانگارد و AMG Line که لوگوی مرسدس بنز در وسط جلوپنجره اسپرت آن نقش می‌بندد، تفاوت این دو مدل کاملا مشخص است و در کل با توجه به اختلاف ابعاد و دیگر جزئیات، بعید به نظر می‌رسد که کسی چهره آنها را با یکدیگر اشتباه بگیرد. از طرفی دیگر، شباهت این مدل با مدل مجلل S-Class موجب شده است تا C-Class‌2015 نسبت به نسل پیشین خود، کاملا لوکس‌تر و گران‌قیمت‌تر به نظر برسد، هرچند که جسارت مدل قبلی، در چهره آن دیده نمی‌شود. در مقابل، ب‌ام‌و سری 3 سدان با وجود فرم اخم‌آلود چراغ‌های جلو و همچنین خطوط شارپ و پویای بدنه، خصوصیات اسپرت بیشتری را در طراحی ظاهری خود به نمایش می‌گذارد که بیشتر باب‌میل جوانان و به‌خصوص طرفداران سدان‌های اسپرت است، البته مشتریان C-Class می‌توانند مدل جذاب و جوان‌پسند AMG Line آن را نیز خریداری کنند که مجهز به کیت بدنه اسپرت و رینگ‌های 18 یا 19 اینچی AMG است و عمده مدل‌های وارداتی نیز از همین نوع هستند. در مقابل، ب‌ام‌و نیز پکیج M Sport را برای سری 3 ارائه می‌دهد که با وجود کیت بدنه اسپرت M Package و همچنین رینگ‌های 18 و 19 اینچی، ظاهر جذاب‌تری را به نمایش می‌گذارد. در کل می‌توان گفت که C200 2015 با وجود طراحی ظاهری لوکس و متفاوت و همچنین شباهت نسبی با مدل S-Class، بیشتر از ب‌ام‌و 320i در خیابان‌ها جلب توجه می‌کند.

    سخت‌پسندان توجه کنند!
    فضای کابین C-Class 2015 با وجود فرم جدید داشبورد، افزایش سطح تریم‌های تزئیناتی و همچنین جزئیاتی مانند ساعت آنالوگ روی داشبورد و قطعات کروم‌کاری شده، لوکس‌تر و مجلل‌تر از نسل پیشین خود به نظر می‌رسد و این درحالی است که کیفیت ادوات داخلی نیز پیشرفت چشمگیری داشته و شاید از این لحاظ بتوان آن را با مدل E-Class مقایسه کرد؛ خصوصا اینکه این نسل از C-Class از داشبورد چرم و دوخت‌های چشم‌نواز کنسول مرکزی و رودری‌ها نیز بهره می‌گیرد. در مقابل، سری 3 با طرحی نسبتا ساده و آشنا، جلوه اسپرت‌تری را به نمایش می‌گذارد و به نوعی می‌توان گفت که تجملات کابین آن نسبت به C-Class کمتر‌ و در بعضی قسمت‌ها (مانند داشبورد یا پوشش‌های پلاستیکی) از لحاظ کیفی ضعیف‌تر است، اما در کل حس خوشایندی از یک کابین خوشدست و ارگونومیک را به شما القا می‌کند. هر دو مدل از لحاظ فضای پا در ردیف جلو و عقب، وضعیت رضایت‌بخشی را در کلاس خود به نمایش می‌گذارند، با این تفاوت که ردیف عقب C-Class نسبتا جادارتر و راحت‌تر بوده و صندلی‌های آن نیز نسبت به صندلی‌های اسپرت سری 3، کمی نرم‌تر است. از جمله تجهیزات و امکانات رفاهی مشترک در مدل فول آپشن این دو خودرو می‌توان به سیستم استارت و ورود بدون کلید، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با حافظه و گرم‌کن، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، پرده برقی عقب و پرده شیشه‌های جانبی عقب، شیشه‌های دودی عقب، گرم‌کن صندلی‌های عقب، نمایشگر و نویگیشن، TV دیجیتال، DVD، قابلیت اتصال USB و AUX، سیستم صوتی‌ هارمن کاردون برای ب‌ام‌و و Burmester برای مرسدس بنز، درب برقی صندوق عقب، هدآپ دیسپلی، سانروف برقی، سیستم کمک‌پارک با دوربین‌های دید اطراف، سیستم پارک اتوماتیک، سیستم نورپردازی مخفی داخل کابین، سیستم تشخیص خواب‌آلودگی راننده، کروز کنترل هوشمند با رادار پیشگیری از تصادف، سیستم کمکی حرکت بین خطوط، سیستم هشدار نقطه کور و همچنین چراغ‌های هوشمند جلو اشاره کرد اما C-Class 2015، امکانات بیشتری مانند سیستم تهویه صندلی‌های جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک مستقل برای ردیف عقب، سقف پانورامیک، پارکابی با نوشته نورانی Mercedes-Benz و همچنین سیستم نورپردازی فول LED چراغ‌های جلو را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد که با این حساب می‌توان گفت C-Class به معیارهای یک سدان لوکس، نزدیک‌تر شده است.

    وقتی اعداد و ارقام به یکدیگر نزدیک می‌شوند ...
    هر دو خودرو مورد بررسی از پیشرانه‌های 4 سیلندر 2لیتری توربوشارژ به قدرت 184 اسب بخار بهره می‌گیرند که البته گشتاور تولیدی در پیشرانه C200، به اندازه 30 نیوتن‌متر از 320i بیشتر است. حتی شتاب اولیه اعلام شده برای هر دو مدل، یکسان و برابر 7.3 ثانیه است که البته با سابقه‌ای که از عملکرد گیربکس 8 سرعته ب‌ام‌و داریم، انتظار می‌رود 320i در ابتدای حرکت، واکنش تیزتر و سریع‌تری را به نمایش بگذارد، هرچند که مرسدس بنز نیز می‌تواند در شتاب‌گیری ثانویه این اختلاف را جبران کند. اگرچه معمولا ب‌ام‌و، به دلیل داینامیک اسپرت رانندگی، سیستم تعلیق و فنربندی سفت‌تری را نسبت به مرسدس بنز ارائه می‌دهد اما در مدل‌های مجهز به سیستم تعلیق تطبیقی با قابلیت تنظیم حالت رانندگی، می‌توان با انتخاب وضعیت Comfort سواری نرم‌تری را تجربه کرد، همان طور که C200 نیز با وجود سیستم تعلیق Airmatic می‌تواند یک سواری نرم و راحت و یا خشک و اسپرت را در اختیار شما قرار دهد.
    همچنین هر دو مدل از سیستم فرمان‌پذیری فعال الکترونیکی با ضریب متغیر بهره می‌گیرند که ضمن افزایش سهولت گردش، واکنش دقیق‌تری را به هنگام رانندگی‌های سریع به نمایش می‌گذارد.
    در هر حال اگرچه 320i و C200 2015 از لحاظ فنی شباهت زیادی به یکدیگر دارند اما احتمالا اختلاف چشمگیر قیمت C200 (خصوصا در اولین ماه‌های عرضه در بازار داخلی) نسبت به رقیب خود، این موازنه را بر هم خواهد زد و البته خیلی‌ها از جمله طرفداران دو‌آتشه مرسدس بنز، این مبلغ اضافه را در ازای به دست آوردن یک خودروی لوکس‌تر و جدیدتر، با کمال میل پرداخت می‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم