فونیکسریمکسبهتام

جریمه ۷۲ میلیون ریالی آمبولانس های خراسان شمالی

عصر خودرو: دوربین های نظارت تصویری محورهای اصلی بجنورد - خراسان رضوی در بهار امسال ۷۲ میلیون ریال قبض جریمه برای آمبولانس های اورژانس ۱۱۵ و هلال احمر خراسان شمالی صادر کردند.

جریمه ۷۲ میلیون ریالی آمبولانس های خراسان شمالی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، رییس مرکز فوریتهای پزشکی 115 خراسان شمالی گفت: در بهار امسال دوربین های نظارت تصویری محور بجنورد - مشهد به دلیل تخلف سرعت و سبقت غیرمجاز، 32 میلیون ریال جریمه برای آمبولانس های این مرکز بریدند.

    دکتر تقی دولت آبادی اظهار کرد: با وجود مصوبه قانونی که برای عدم جریمه آمبولانس ها در حین ماموریت و حمل بیمار وجود دارد، این قبض جریمه ها برای آمبولانس های مرکز 115دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی صادر شده است.

    وی اضافه کرد: پس از پیگیری که از طریق راهنمایی و رانندگی استان انجام شد این حوزه پرونده را به شورای حل اختلاف ارجاع داد اما این شورا نیز مدارک این دانشگاه را برای رد جرایم صورت گرفته نپذیرفت.

    دولت آبادی افزود: تمام این جرایم از سوی دانشگاه و یا از جیب رانندگان آمبولانس ها پرداخت شده که این کار انگیزه رانندگان را برای حمل مجروح و سرعت در کار از بین می برد.

    وی خواهان اجرایی شدن مصوبه دولت مبنی بر عدم جرایم آمبولانس ها در هنگام ماموریت با وجود انجام تخلفات حادثه سازی چون سرعت، سبقت غیرمجاز و یا انحراف به چپ شد.

    سرپرست معاونت امداد و نجات هلال احمر خراسان شمالی نیز از ثبت جریمه 40 میلیون ریالی برای آمبولانس های این مرکز در بهار امسال خبر داد.

    سیدمصطفی صالح پور افزود: به دلیل به نتیجه نرسیدن پیگیری برای حذف این جرایم از سوی نیروی انتظامی استان، جمعیت هلال احمر تمام این جرایم را پرداخت کرد.

    نماینده فرماندهی انتظامی خراسان شمالی در نشست ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان گفت: جرایم آمبولانسها از طریق دوربین های نظارت تصویری در جاده های اصلی ثبت شده و براساس شماره پلاک نیز به آدرس مالکان خودرو ارسال شده است.

    سرهنگ جعفر جدیدی اظهار کرد: این جرایم صرفا برای آمبولانس ها صادر نشده و گاه خودروهای انتظامی نیز از این جرایم بی نصیب نیستند و حفف جرایم نیز در صورت صحت ماموریت، باید از طریق حمل و نقل صورت گیرد.

    سال گذشته حدود 400 هزار دستگاه خودرو در استان خراسان شمالی به دلیل تخلفات رانندگی، 185 میلیارد ریال جریمه شدند که این میزان جریمه معادل هشت درصد کل درآمد استان در سال 93 بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو