فونیکسریمکسبهتام

بنز صدر نشین شد، پورشه دوم

گرانترین خودروهای وارداتی در خرداد ماه

عصر خودرو : یکی از جذاب ترین بخش های آمار منتشره توسط گمرک، اقلام وارد شده به کشور در حوزه خودرو است؛ اقلامی که در ۳ ماهه نخست امسال موضوعات جالبی را در خود گنجانده است.

گرانترین خودروهای وارداتی در خرداد ماه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از بازارخبر، در آخرین گزارش گمرک ایران از کالاهای وارداتی در 3 ماهه نخست سال جاری آمده است، برنج، خودرو و گندم در صدر واردات قرار دارند.

    در همین حال اما بررسی واردات خودرو که در رتبه دومین محصول پرطرفدار برای واردکنندگان گنجانده شده است، 3 دستگاه خودرو به عنوان گرانترین خودروهای فصل بهار به کشورمان پای گذاشته اند.

    اگرچه انتظار می رفت پای خودروهای هیبریدی به خیابان های پایتخت با اندکی تاخیر و یا شاید پس از ارتباط با خودروسازان خارجی به ایران باز شود، طی اتفاقی جالب چند دستگاه دیگر از بنزهای هیبریدی به خاک کشورمان رسیده است. در طول مدت مورد ارزیابی یک دستگاه خودروی پورشه ماکان نو-station wagon-مدل 2015 به رنگ آبی تیره با ارزش 59 هزار و 831 دلار به کشور وارد شده است. در کنار این خودرو اما دو دستگاه بنز نیز در صدر گرانترین خودروهای وارداتی بهار امسال جای گرفته اند؛ خودروهایی که حضورشان به نوعی فصل تازه ای در ورود خودروهای هیبریدی به ایران است.

    این خودرو اما پیش از این نیز در تعداد 34 دستگاه و در اردیبهشت ماه سال جاری به ارزش 125 هزار دلار به ایران رسیده است. ناگفته نماند که این خودروها از نوع هیبریدی، 6 سیلندر 4 درب با مدل 2014 بوده اند که از آلمان به ایران وارد شده اند.

    حال اما در آمار خرداد ماه نیز این امر تکرار شده است. البته در محموله وارد شد به کشور تنها دو دستگاه از بنز S400 هیبریدی مشاهده می شود که هر  دو به قیمت 125 هزار دلار و از کشور آلمان وارد شده اند.

    این دو خودروی هیبریدی در حالی در میان انبوهی دیگر از خودروهای گرانقیمت به ایران آمده اند که سال گذشته، رییس سازمان توسعه و تجارت اعلام کرد که سود بازرگانی واردات خودرو های هیبریدی صفر شده است و حال با گذشت یکسال، وارد کنندگان به سراغ خودروهای هیبریدی میلیاردی و لوکس رفته‌اند.

    به طور میانگین هر مرسدس بنز هیبریدی در بازار حدود 2 میلیارد تومان قیمت خورده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو