فونیکسریمکسبهتام

خودروهایی که به‌ندرت آن‌ها را در خیابان‌ها دیده‌اید

عصر خودرو : این خودروها معمولاً به سفارش مشتری تولید می‌شود و علاوه بر قیمت بالا، از تضمین‌های گرانقیمت و قطعات متفاوت به دست مشتری خاص می‌رسند. برخی از این خودروها در تعداد محدود بوده و یا نظر مشتری را به خاطر قیمت بالا جلب نکرده‌اند.

خودروهایی که به‌ندرت آن‌ها را در خیابان‌ها دیده‌اید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل زا بازارخبر، ؛خودروهای زیادی هستند که به خودروهای یتیم معروف‌اند. این‌ها خودروهایی تک هستند که شاید به‌ندرت آن‌ها را در خیابان‌ها دیده باشید.

    مدل‌هایی که تنها یکی از آن‌ها تولیدشده یا آخرین بازمانده از یک سری یا به‌صرفه نیستند و یا گران هستند. این‌گونه خودروهای کمیاب را می‌توان از میان مدل‌های مرکوری، پونتیاک، و یا ساب مشاهده کرد.

    البته خودروهای قدیمی دسته از خودروهای کمیاب جاده‌ها هستند ولی خودروهای جدیدی نیز وجود دارند که حضور کمیاب آن‌ها در جاده باعث می‌شود آه از نهاد افراد برآید.

    این خودروها معمولاً به سفارش مشتری تولید می‌شود و علاوه بر قیمت بالا، از تضمین‌های گرانقیمت و قطعات متفاوت به دست مشتری خاص می‌رسند. برخی از این خودروها در تعداد محدود بوده و یا نظر مشتری را به خاطر قیمت بالا جلب نکرده‌اند.

    در این گزارش با 6 خودرویی آشنا شوید که در گروه نادرترین خودروها قرار داشته و اگر خوش‌شانس باشید شاید یکی از آن‌ها را در خیابان ببینید.

    فورد موستانگ(Ford Mustang GT350R)

    موستانگ جدید می‌تواند یکی از موفق‌ترین فروش‌های فورد باشد اما همچنانی میوه ممنوعه در خیابان‌ها است. مهم‌ترین وجه این مدل، پیشرانه پرقدرت هشت سیلندر آن است که با تنفس طبیعی و بهینه‌سازی قادر است از حجم 5.2 لیتری خود، 500 اسب بخار نیرو و 542 نیوتن متر گشتاور استخراج کند. انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس شش سرعته دستی به دیفرانسیل با لغزش محدود با کنترل الکترونیکی و خنک شونده صورت می‌گیرد. در حال حاضر 37 مدل 2015 ساخته‌شده که در حجم انبوه سال 2016 وارد بازار خواهد شد.

    میتسوبیشی MiEV

    میتسوبیشی MiEV یکی از ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی است که می‌توان خرید ولی شارژ این خودروی الکتریکی که در هر 62 مایل موردنیاز است تا حدودی از دسترس مشتریان دور است. میتسوبیشی در سال جاری قرار است 72 دستگاه از این مدل را روانه بازار کند.

    آلفا رومئو 4C

    آلفا رومئو 4C سوپر اسپرت ایتالیایی است که قیمت آن 55 هزار دلار است ولی کسی تمایلی به خریدن آن ندارد و ترجیح می‌دهند به‌جای آن پورشه کیمن، شورلت کوروت، و جگواراف، خریداری کنند. آلفا رومئو از موتور1/7 لیتری توربو DOHC I4. و از قدرت 237 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه برخوردار است.

    کادیلاک ELR

    کادیلاک ELR کوپه‌ای هیبریدی، ایده عالی برای خرید است. در سال 2009 با نمایش اولین مدل کادیلاک ELR راه برای تولید این خودرو باز شد ولی قیمت 75 هزار دلاری آن شورلت ولت تا حد زیادی کادیلاک ELR را به‌روزهای تاریکش برد. کادیلاک در نظر دارد با کنترل قیمت 9 هزار دلاری این مدل را تا سال 2016 وارد بازار کند ولی فقط 593 نفر شانس خرید این خودرو رادارند.

    پورشه کیمن GT4

    پورشه کیمن GT4 یکی از فوق‌العاده‌ترین مدل‌های پورشه در تاریخ مدرن است. قلب این خودرو یک پیشرانه شش سیلندر 3.8 لیتری تخت برگرفته از مدل 911 کاررا S هست که اکنون 385 اسب بخار نیرو و 420 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این در حالی است که قیمت آن سه برابر سایر مدل‌های پورشه است. این خودرو برای هرکسی نیست و تنها 600 مدل از آن ساخته‌شده است.

    بی ام و Z4

    بی ام و Z4 رقیبی جدی برای مزدامیاتا و مرسدس اس ال است ولی کمتر کسی حاضر است با پرداخت 50 هزار دلار سوار یک اسپرت دوسرنشینه شود. تاکنون 1072 مدل ساخته‌شده که تنها 105 نفر آن را خریداری کرده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو