فونیکسریمکسبهتام

تجهیز خانه‌های دوچرخه به کلاه ایمنی

عصر خودرو : مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل غیر موتوری گزارش فعالیت ۱۴۹ خانه دوچرخه شهر تهران در بهار منتشر کرد که بر اساس آن، بیش از ۱۰۸ هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان تهرانی در سه ماهه نخست جاری سال از دوچرخه‌های موجود در این مراکز استفاده کردند.

تجهیز خانه‌های دوچرخه به کلاه ایمنی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نق از ایسنا، مهندس سید نواب حسینی منش در این ارتباط گفت: میزان استفاده از امکانات دوچرخه‌سواری شهر تهران روند صعودی دارد، به طوری که تعداد استفاده کنندگان از خانه‌های دوچرخه از 16 هزار نفر در فروردین، در اردیبهشت بیش از سه برابر شد و به 34 هزار نفر افزایش یافت و این روند با افزایش حدود دو برابری نسبت به اردیبهشت، در خرداد به 63 هزار و 500 نفر افزایش پیدا کرد.

    وی با اشاره به این که به طور متوسط روزانه 24 شهروند از هر خانه دوچرخه استفاده می‌کنند، اظهار کرد: خوشبختانه از طرح دوچرخه‌سواری در شب‌های رمضان، استقبال بسیار خوبی به عمل آمده، چنانچه در شب‌های نیمه اول ماه مبارک رمضان، 10 هزار و 500 نفر از شهروندان از امکانات دوچرخه‌سواری در 16 بوستان شهری استفاده کردند.

    وی با بیان اینکه نسبت به جابه‌جایی تعدادی از خانه‌های دوچرخه در برخی مناطق که جانمایی مناسبی ندارند با هماهنگی شهرداری‌های مناطق مربوطه اقدام خواهد شد، تصریح کرد: به این منظور، جابه‌جایی 21 خانه دوچرخه در اولویت قرار دارد.

    حسینی منش با تأکید بر اینکه در طرح توسعه دوچرخه‌سواری شهرداری تهران، ایمنی دوچرخه‌سواران در اولویت قرار دارد، اضافه کرد: در این راستا، نسبت به تهیه دو هزار عدد کلاه ایمنی استاندارد و تجهیز خانه‌های دوچرخه به این امکان ایمن اقدام خواهد شد و شهروندان هم‌زمان با تحویل دوچرخه، یک عدد کلاه ایمنی نیز دریافت خواهند کرد.

    مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل غیر موتوری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: با افزایش خانه‌های دوچرخه جدید و مکان‌یآبی مناسب خانه‌های دوچرخه موجود، تجهیز این مراکز به دوچرخه‌های جدید و تجهیزات لازم همچون کلاه ایمنی و آموزش و همچنین فرهنگ‌سازی در این ارتباط، انتظار داریم شاهد افزایش روند صعودی استفاده از دوچرخه در تهران باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو