فونیکسریمکسبهتام

از ب ام و i۸ تازه وارد جنجالی چه خبر؟

عصر خودرو : نحوه عرضه خودرو ب ام و i۸ در نمایشگاه‌ها حاکی از آن است که تا کنون از این خودرو وارداتی به دلیل شایعات گرانی آن استقبال چندانی نشده است.

از ب ام و i۸ تازه وارد جنجالی چه خبر؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز،  واردات ب ام و i8 که گفته می‌شود یکی از پیشرفترین خودروهای جهان است که تاکنون  وارد بازار ایران شده است در حالی خبرساز شد که بررسی‌ها نشان می‌دهد برخلاف اینکه گفته شده بود تنها تعداد محدودی از این خودرو وارد کشور شده است اما این روزها در برخی نمایشگاه‌های پایتخت بین یک تا چهار دستگاه بی‌ام دبلیو i8  به نمایش گذاشته شده است.

این موضوع نشان می دهد که ورادت این خودرو محدود نیست درحالیکه پیش از این رئیس کل گمرک گفته بود تنها سه دستگاه از این خودرو که جزو سهمیه ورزشکاران قهرمان بوده، وارد کشور شده است. در حالی که برخی از فروشندگان این خودروها معتقدند چند دستگاه بی‌ام دبلیو i8 با مجوز جانبازی هم وارد کشور شده‌ است.


اما بر اساس تازه‌ترین اطلاعات این خودرو جنجالی بیشتر از این رقم‌ها در نمایشگاه‌ها عرضه شده که با اینکه زمان اندکی از ورود این خودرو هیبریدی به بازار ایران می‌گذرد، تا کنون استقبال بسیاری از این محصول تازه وارد بی‌ام و نشده است. گرچه برخی از فعالان بازار معتقدند تاکنون تنها یک دستگاه از این خودرو فروخته شده است.

رکود در بازار خودرو از یک سو و دست نگه داشتن مشتریان برای خرید به دلیل توافق هسته‌ای از سوی دیگر سبب شده برای این خودرو خارجی هم تقاضای بسیاری نباشد اگرچه مشتریانی سراغ این خودرو لوکس می‌روند که قدرت خرید بالایی در شرایط کنونی اقتصاد دارند.

با این وجود در نمایشگاه‌های مرکز شهر در کنار خودروهای لوکس‌ کمپانی‌های دیگر، این خودرو هیبریدی جنجالی نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کرده حتی یکی از نمایشگاه‌ها، چهار دستگاه از همین خودرو را با رنگ‌های سفید، مشکی و آبی به نمایش گذاشته شده که افراد بسیاری را به تماشای خود می‌کشاند.

با این حال این خودروها در بدو ورود به بازار داخلی ایران در سایت‌های آنلاین حدود سه میلیارد تومان قیمت‌گذاری شدند در حالی که همین شایعه بود که طرفداران پر و پا قرص خودروهای لوکس را پراند زیرا این خودرو هم اکنون در بازار حداقل یک میلیارد و 700 تا 800 هزار تومان فروش می‌رود.

به اعتقاد فعالان بازار خودروهای هیبریدی فعلا قیمت‌گذاری نشده‌اند و این واردکننده‌ها هستند که قیمت آنها را تعیین می‌کنند و بیشتر نمایشگاه‌داران معتقدند اگر واردکننده‌ای قصد داشته باشد زودتر به سود و سرمایه خود برسد، ممکن است این خودرو را با قیمت پایین‌تری هم تا حدود یک میلیارد و 500 بفروشد. با این وجود دیگر خبری از قیمت سه میلیارد تومانی این خودرو در بازار نیست.

برخی از کارشناسان فروش خودروهای لوکس بر این باور هستند که این خودروها جدید هستند و گرچه ممکن است با استقبال مشتریان مواجه شوند اما احتمال دارد بنا به دلایلی مانند بافت شهری، نگه‌داری سخت، عدم وجود پارکینگ مناسب و خدمات پس از فروش با مشکل مواجه شوند. با وجود اینکه پرشیاخودرو نماینده اصلی بی‌ام‌دبلیو در ایران هم گفته است این خودروها خدمات پس از فروش ندارد و در نظر گرفتن این نکته چرا باید این خودروها منتخب مشتریان بازار باشند؟

بر اساس اظهارات نمایشگاه‌داران این خودرو بیشتر از 500 تا 600 میلیون تومان ارزش ندارد و بهتر است مشتریان به جای خرید این خودرو با قیمت حدوداً یک میلیارد و 500 میلیون تومان، از خودروهای لوکسی که از برندهای معتبری مانند مازراتی عرضه کرده‌اند، بهره‌مند شوند که البته این پیشنهادی برای طرفداران خودروهای لوکس و خاص است.

اما بازار خودرو همیشه تشنه ورود جدیدترین‌ مدل‌های خودرو است و اگر مشتریان متوجه شوند خودرویی با قیمت بیش از ارزش خود عرضه شده دیگر تمایلی به خرید آن نشان نمی‌دهند. همین وضعیت برای بی ام دبلیو i8 صدق می‌کند. در حال حاضر استقبالی از این خودروهای هیبریدی صورت نگرفته و این مساله می‌تواند ناشی از وضعیت نامناسب بازار یا قیمت بالای این خودرو باشد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو