فونیکسریمکسبهتام

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت اعلام کرد

اسقاط ۲ هزار مینی‌بوس فرسوده در ۳ ماه سال جاری

عصر خودرو : رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با اشاره به اسقاط مینی بوس‌های فرسوده گفت: در ۳ ماهه اول سال جاری ۲ هزار دستگاه مینی‌بوس فرسوده اسقاط شده است.

اسقاط ۲ هزار مینی‌بوس فرسوده در ۳ ماه سال جاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت:  بیش از 2000 دستگاه مینی بوس و 300 دستگاه اتوبوس فرسوده از ابتدای سال جاری از چرخه حمل و نقل کشور خارج شدند.

    وی افزود: کل اسقاط  انجام شده مینی بوس های فرسوده ظرف 12سال گذشته، نزدیک به 5 هزار دستگاه مینی بوس درون شهری و برونشهری در کشور است که در حال حاضر با اقدامات جدید و تصویب نامه معادلسازی، پیش بینی می شود تا پایان سال بیش از 6 هزار دستگاه مینی بوس یعنی بیش از مجموع تمامی سال‌های قبل مینی بوس فرسوده از رده خارج شود.

    علیرضا فیض بخش طرح معادل سازی گواهی اسقاط کلیه خودرو ها را گام مثبتی در خروج خودرو‌های سنگین دانست و افزود: با توجه به اینکه هم اکنون بر اساس مصوبه اسفند ماه سال 93 هیات وزیران، اسقاط هر مینی بوس معادل اسقاط 4 دستگاه سواری فرسوده و اسقاط هر دستگاه اتوبوس معادل 12 دستگاه سواری است وارد کنندگان تمایل بیشتری برای اسقاط مینی بوس و اتوبوس‌های فرسوده دارند و با این مصوبه، مالکان مینی بوس‌های فرسوده راسا اقدام به اسقاط مینی بوس فرسوده خود نموده‌اند.

    رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت اظهارداشت: در این طرح بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته، مالکان مینی‌بوس‌های فرسوده با مراجعه به مرکز اسقاط و توافق با وارد کننده خودرو، مینی بوس فرسوده خود را به قیمت بازار، واگذار نموده و بر خلاف گذشته بدون معطلی مبلغ مربوط به ارزش گواهی اسقاط و ارزش لاشه مینی بوس فرسوده خود را به طور نقدا دریافت می نماید که به خواست خود می تواند مینی بوس جایگزین را با توجه به وسع مالی خود انتخاب و خریداری نماید.

    فیض بخش تاکید کرد؛ در صورت تمایل و همکاری سازمان های مرتبط امکان جایگزینی مینی بوس‌های فرسوده نیز وجود دارد که باید این سازمان‌ها در این طرح همراهی نمایند.

    وی در پایان اظهار امیدواری نمود؛ خروج کلیه خودرو های سنگین و سبک سرعت بیشتری در سال 94 داشته باشد و شاهد رکورد اسقاط قابل قبولی تا پایان سال باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو