فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو خبرداد

رشد ۱۶ درصدی تولید خودرو در بهار سال جاری

عصر خودرو : سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو گفت: براساس گزارشات طی سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل شاهد ۱۶.۲ درصد رشد تولید انواع خودرو در کشور بوده ایم.

رشد ۱۶ درصدی تولید خودرو در بهار سال جاری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، ساسان قربانی با اشاره به برگزاری سی و یکمین جلسه شورا که با حضور وزیر و اعضاء انجام شد ، مهمترین مسائل و موضوعات مطرح شده دراین جلسه را بیان کرد.

    وی با اشاره به رشد 16.2 درصدی تولید انواع خودرو افزود: این در حالیست که تاکنون 86.6 درصد از برنامه تحقق بخشیده و به دلیل عقب بودن خودروسازان از برنامه، وزیر صنعت، معدن و تجارت بر همت هرچه بیشتر از سوی خودروساران برای  جبران این عقب ماندگی تاکید داشتند.
    به گفته قربانی؛ مجموع تولید خودرو از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 262 هزار و 161 دستگاه بوده است.
    سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو در ادامه به ارائه گزارش شرکت آزمون جاده‌ای از روند اجرای پروژه اشاره کرد و گفت: در این راستا مقرر شد تا بهمن ماه سالجاری، فاز نخست پروژه به پایان رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
    وی با اشاره به تاکیدات وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص اهمیت وجود مراکز آزمون به منظور  ارتقاء کیفیت خودروهای تولیدی یادآور شد: همکاری لازم و داشتن احساس مسئولیت از سوی همه خودرورسازان لازم و ضروری است و دراین بین باید از تمام توان برای رفع مشکلات استفاده کنیم.
    ساسان قربانی همچنین بهره مندی از مشاوران معتبر بین‌المللی را از دیگر توصیه های وزیر ذکرکرد و گفت: استفاده از دانش و تجربیات مشاوران خارجی در کنار مشاوران داخلی، انتقال   تجربیات هر چه پربارتر را به دنبال خواهد .
    عضو شورای سیاستگذاری خودرو در ادامه به ارائه گزارش شرکت ایتراک در زمینه آزمایشگاه استاندارد 55 گانه ایمنی خودرو اشاره کرد و افزود: در این خصوص به سه بخش اصلی اشاره شد که اول آزمون‌هایی است که در حال حاضر در داخل کشور به طور کامل در حال اجرا هستند و  مقرر شد از این ظرفیت‌ تمامی شرکت‌ها استفاده کنند.
    وی ادامه داد:  دوم آزمون‌های داخل کشور که نیاز به تکمیل تجهیزات دارند و سوم آزمون‌هایی که امکان انجام آنها در داخل کشور وجود نداشته و نیازمند به ایجاد ساختار مناسب هستند که از آن جمله می‌توان به تست تصادف (crash test) اشاره کرد.
    قربانی اضافه کرد: در این راستا مقرر گردید  شرکت ایتراک در دو مورد آخر برنامه اجرایی خود را ارائه کرده و از طرف بانک صنعت و معدن و صندوق توسعه ملی تسهیلات لازم در اختیار شرکت ایتراک قرار گیرد.
    سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو همچنین توصیه وزیر صنعت، معدن و تجارت را برای تجهیز آزمایشگاهها و استفاده از توانمندیها و ظرفیت‌های داخلی مورد تاکید قرار داد.
    وی تصریح کرد: آزمایشگاهها ضمن رعایت استانداردهای بین‌المللی باید به اخلاق حرفه‌ای در تست‌ها و آزمون‌ها توجه داشته باشند و رازداری در زمینه اطلاعات فنی شرکت‌ها را رعایت کنند.
    قربانی همچنین یادآور شد: وزیر صنعت، معدن و تجارت معقتد است برای  رسیدن به رده های بالاتر در صنعت خودرو باید اصلاح و بهبود را در این صنعت شروع کنیم و همه خود را مسئول دانسته و از انتقادها برای توسعه و بهبود استفاده کنیم .
    در پایان سی و یکمین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت از خودرو وانت آریسان، تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت بازدید کرد و در جریان قابلیتها و  چگونگی تولید آن قرار گرفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو